پس از محاکمه مجدد؛ محمدجواد وفایی برای سومین بار به اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا – سید محمدجواد وفایی ثانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد با حکم دادگاه انقلاب این شهر، برای سومین بار به اعدام محکوم شد.

آقای وفایی ثانی پیش از این توسط شعب دادگاه انقلاب مشهد دوبار به اعدام محکوم شد که این احکام در دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی به شعبه هم عرض ارجاع شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید محمدجواد وفایی ثانی، زندانی سیاسی مجددا به اعدام محکوم شد.

بابک پاک نیا، وکیل دادگستری با انتشار مطلبی در این خصوص اعلام کرد: با نظر اکثریت قضات رسیدگی کننده (مستشاران شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد)، ضمن مخالفت با استدلال قضات دیوان عالی کشور، محمدجواد وفایی ثانی برای بار سوم به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شد. این حکم قابل فرجام‌خواهی است.
سید محمدجواد وفایی، مربی بوکس ۲۸ ساله، در اسفند ۱۳۹۸ در مشهد بازداشت و به زندان منتقل شد. او ابتدا به اتهام “افساد فی‌الارض از طریق تخریب عمدی” به اعدام محکوم شد، اما حکم در دیوان عالی نقض شد. در محاکمه مجدد، برای بار دوم به اعدام محکوم شد که این حکم نیز در خرداد امسال مجددا نقض و پرونده به شعبه هم‌عرض ارجاع شد. با وجود تعیین وثیقه سنگین برای آزادی موقت، وی با توجه به عدم توانایی در تامین آن نتوانست آزاد شود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۳۰