زندان اوین؛ مهدی حسنی نیازمند رسیدگی پزشکی است

خبرگزاری هرانا – مهدی حسنی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، علیرغم حال نامساعد جسمی، از رسیدگی تخصصی پزشکی در زندان اوین محروم مانده است.

همچنین باوجود پیگیری های این زندانی جهت اعزام به مراکز درمانی، تاکنون این امر میسر نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی حسنی، زندانی سیاسی در زندان اوین از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای حسنی که به بیماری سیاتیک مبتلاست از مهرماه سال گذشته، پس از انتقال به بند عمومی زندان، درخواست رسیدگی پزشکی تخصصی و اعزام به مراکز درمانی را به مسئولین مربوطه ارائه داده بود. با وجود موافقت بهداری زندان با اعزام وی، نهادهای امنیتی و دادستانی از انتقال او به مراکز درمانی ممانعت به عمل آورده اند. او از درد شدیدی رنج میبرد و سریعا نیازمند رسیدگی پزشکی تخصصی است.”
آقای حسنی مورخ ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱، در حالیکه قصد خروج از کشور را داشت، توسط نیروهای امنیتی در زنجان بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد.

چندی پیش این زندانی سیاسی از بابت اتهاماتی از جمله “بغی، محاربه، افساد فی الارض، عضویت در مجاهدین، جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری  به اعدام محکوم شد.

این منبع مطلع افزود: “حکم اعدام آقای حسنی در حالی صادر شده که او از دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده و جلسه دادگاه وی نیز تنها پنج دقیقه به طول انجامید.”
مهدی حسنی، متولد ۱۳۵۵، متاهل، پدر دو فرزند، شهروند اهل شهر ری است که پیش از بازداشت در زمینه املاک اشتغال داشت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۳