جواد محمدی فرد در زندان ارومیه اقدام به خودکشی کرد

خبرگزاری هرانا – جواد محمدی فرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، از طریق حلق آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرد. این زندانی به یک مرکز روانپزشکی منتقل و ساعاتی بعد به زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جواد محمدی فرد در زندان ارومیه اقدام به خودکشی کرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی به هرانا گفت: “آقای محمدی فرد روز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به بیماری شدید معده و بی توجهی مسئولان به درخواست مرخصی درمانی وی، از طریق حلق آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرده است. پس از این اقدام، به جای انتقال به بیمارستان و رسیدگی پزشکی، مسئولین زندان او را به بیمارستان روانی رازی در ارومیه منتقل کرده و ساعاتی بعد مجدداً به زندان بازگردانده اند.”
این منبع مطلع افزود: “مسئولین زندان اجازه ملاقات به همه اعضای خانواده وی نداده اند و فقط برادرش موفق به ملاقات شده است. وضعیت سلامتی او نامساعد است.”

این زندانی، با وجود درد و خونریزی معده که توسط پزشک مشکوک به سرطان ذکر شده، از رسیدگی تخصصی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

جواد محمدی فرد در تیرماه ۱۴۰۱ در ارومیه بازداشت و با وثیقه آزاد شد. وی در تیرماه ۱۴۰۲ به اتهامات امنیتی در دادگاه انقلاب ارومیه به حبس محکوم شدند. حکم او در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ توسط دادگاه تجدیدنظر تأیید و به چهار سال حبس محکوم شد. جواد محمدی فرد در فروردین ۱۴۰۳ برای اجرای حکم به زندان ارومیه منتقل شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۴