وضعیت نگران کننده سعید متین پور فعال ملی مدنی

be06fc2f5b64be598318f9c21a1fba84وضعیت جسمی سعید متین پور در شرایط سخت قرنطینه زندان زنجان نگران کننده است . خانواده این فعال ملی-مدنی آذربایجانی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرزندشان؛مسئولان امنیتی را مسئول رسیدگی به وضعیت جسمی وی می دانند.
به گزارش گوناز تی وی به نقل از سایت سعید متین پور، بعد از انتقال اجباری سعید متین پور به زنجان در 6 مهر 93 که کاملا بر خلاف میل وی انجام شد، مسئولان امنیتی نسبت به هر گونه اطلاع‌رسانی از وضعیت متین‌پور در زنجان بسیار حساس شده و اعلام کردند که قصد ما از آوردن سعید به زنجان، آزاد کردن وی است که اطلاع‌رسانی‌، مانع این کار خواهد شد. آنها تاکید کردند که اکنون پرونده‌ی سعید در دست ماست و هر طور که بخواهیم، می‌توانیم با آن رفتار کنیم.

“سیده علیّه موسوی” مادر سعید متین‌پور، در گفتگو با سایت سعید متین‌پور با بیان مطالب فوق، افزود: ما طی روزها و هفته‌ها همچنان منتظر آزادی سعید بودیم تا این که از دو ماه قبل عفونت لثه‌های سعید به حد وخیمی رسید و به ناچار باید نزد پزشک متخصص تحت درمان قرار می‌گرفت. ولی متاسفانه علیرغم درخواست‌های متعدد سعید و ما، هیچ گاه این کار صورت نگرفت و او با داروهای آنتی بیوتیکی که خود ما برایش فرستادیم، تا کنون با عفونت لثه‌ها کنار آمده است. آنان حتی اجازه درمان در زندان نیز به وی نمی‌دهند.
وی ضمن اشاره به دیگر وعده‌های مسئولان امنیتی زنجان در اوایل پاییز 93 همزمان با انتقال سعید به زندان این شهر، بیان می‌کند: آنان با ادعای تصمیم بر آزادی، سعید را بالاجبار به زندان زنجان منتقل کردند، حال آن که اینک بعد از پنج ماه می‌گویند او را برای تنبیه به زنجان منتقل کرده‌ایم. آنان از دو ماه قبل قول رسیدگی به درمان سعید را داده بودند ولی بعد از این مدت هیچ پاسخی به پیگیری‌های ما نمی‌دهند. ما از این همه دروغ و فریب آنان خسته شده‌ایم.
مادر این فعال حقوق بشر آذربایجانی در اثر فشارهای روحی و روانی به ویژه در ماه‌های اخیر دچار مشکلات جدی سلامتی از جمله نامیزانی فشار خون شده و ضربان قلبش حتی تا 45 تپش در دقیقه پایین می‌آید که وضعیت وی در کنار وضعیت مبهم سعید بر نگرانی دیگر اعضای خانواده متین‌پور افزوده است.
سعید متین‌پور فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار ترک که از 20 تیر 88 در زندان اوین به سر می‌برد، در پی پروژه انحلال بند 350 (بند سیاسی) زندان اوین، در 6 مهر 93 به زندان زنجان منتقل شده و از آن روز در قرنطینه این زندان به سر می‌برد. با احتساب9 ماه دوره‌ی بازداشت وی در سال 86، امسال هفتمین سالی است که وی در زندان است.
نهادها و سازمان‌های حقوق بشری به دفعات با اعتراض به حکم هشت ساله‌ی این فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار آذربایجانی، او را زندانی عقیده دانسته‌اند. نگرانی‌های خانوداه و فعالان حقوق بشری در مورد وضعیت جسمی و تلاش‌ها برای آزادی وی نیز همواره از سوی نهادهای امنیتی ایران بی‌پاسخ مانده است.