مخالفت ضابط پرونده مانع آزادی مشروط قربان بهزادیان‌نژاد شد

خبرگزاری هرانا – وکیل مدافع قربان بهزادیان‌نژاد، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، از رد درخواست آزادی مشروط موکلش به دلیل مخالفت ضابط پرونده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق، درخواست آزادی مشروط قربان بهزادیان‌نژاد رد شد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع این زندانی در این خصوص گفت: “به‌رغم سپری شدن هفت ماه از یک سال حبس آقای بهزادیان‌نژاد، مخالفت ضابط پرونده مانع آزادی مشروط این فعال سیاسی شد.”

آقای طباطبایی عنوان کرد: «آقای بهزادیان‌نژاد در شرایطی به یک سال حبس محکوم شد که نه شرکت در کلاب‌هاوس جرم است و نه اظهاراتش وصف مجرمانه دارد. با این حال، حکم او اجرایی شد و تاکنون ۷ ماه از آن را گذرانده است.»

وی افزود: «با توجه به مدت حبس و زمان بازداشت، او می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند، اما مخالفت ضابط پرونده مانع این امر شده است. موافقت ضابط، شرط جلب نظر دادستانی است و تا این لحظه امکان آزادی مشروط او فراهم نشده است. همچنین آقای بهزادیان‌نژاد در طول دوران حبس هیچ‌گونه مرخصی نداشته است.»

قربان بهزادیان‌نژاد پیشتر به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در همایش گفتگو برای نجات ایران، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به یک سال حبس محکوم شد. وی ۲۵ فروردین ماه سال جاری جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال سیاسی در تیرماه سال گذشته، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. براساس حکمی که توسط این شعبه صادر شده بود، آقای بهزادیان نژاد به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

قربان بهزادیان نژاد، مشاور عالی و رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، در سال ۹۹ در خصوص بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یک سال حبس محکوم شد. وی پیشتر نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه محکومیت را داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۵