60 تخت و 120 زندانی سیاسی در بند امنیتی زندان دیزل آباد

Dizelabadمحل نگهداری زندانیان سیاسی موسوم به بند امنیتی دارای ۶۰ تخت خواب بوده، اما همواره حدود ۱۲۰ زندانی در آن نگهداری می‌شوند، تاکنون دستور رسیدگی به مشکلات زندانیان داده نشده است.

آسونیوز: به گزارش ماف نیوز، نیروهای وابسته به قوه‌ی قضائیه ضمن بازدید از قسمت های مختلف زندان دیزل آباد کرماشان، با مددجویان بند امنیتی “سیاسی” دیدار کردند اما در هنگام ترک محل، هیچ دستوری برای بهبود وضعیت زندان داده نشد.

خبرنگار ماف نیوز در کرماشان به نقل از افراد مطلع از زندان این شهر گزارش داد، جمعیت کیفری زندان دیزل آباد از ۶۵۰ تا ۷۵۰ نفر متناوب بوده که در میان ۹ بند زندان مرکزی کرماشان، زندانیان سیاسی کُرد در یک بند نگهداری می‌شوند.

محل نگهداری زندانیان سیاسی موسوم به بند امنیتی دارای ۶۰ تخت خواب بوده، اما همواره حدود ۱۲۰ زندانی در آن نگهداری می‌شوند و نفرات مازاد بر ظرفیت کف خواب هستند. از عمده مشکلات زندانیان سیاسی زندان دیزل آباد، نگهداری زندانیان جرائمی چون سارقین مسلح، قتل، متجاوزین به عنف، خلافکاران حرفه‌ای و همچنین جرائم مواد مخدر در کنار آنها می‌باشد.

علاوه بر وجود تراکم زندانیان در این زندان؛ تراكم جمعیت كیفری در زندان دیزل آباد، مسئولین اقدامی جهت توسعه فضای سرانه زندان نداشته اند.