زندان اوین؛ حسین کوشکی نژاد نیازمند رسیدگی پزشکی است

خبرگزاری هرانا – حسین کوشکی نژاد علیرغم حال نامساعد جسمانی، کماکان از اعزام به مراکز درمانی و رسیدگی تخصصی پزشکی محروم مانده است.

این زندانی سیاسی در فروردین ماه سال جاری، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین کوشکی نژاد از رسیدگی پزشکی در زندان اوین محروم مانده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، حسین کوشکی‌نژاد که از مشکلات مفصلی و آسیب‌دیدگی کشکک زانو رنج می‌برد، با محدودیت‌های حرکتی مواجه شده است. وی پیش از زندانی شدن در انتظار عمل جراحی بوده و قرار بود در فروردین‌ماه سال جاری تحت عمل قرار گیرد، اما پس از اجرای حکم زندان تاکنون امکان اعزام او به بیمارستان برای انجام این عمل ضروری فراهم نشده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تأیید این خبر به هرانا گفت: “تاکنون دو پزشک برای انجام عمل جراحی وی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما به دلیل سنگ‌اندازی‌های مسئولان زندان از این کار منصرف شده‌اند. همچنین، حسین با توجه به این که در زندان بوده، با مشکلات مالی مواجه است و قادر به تأمین هزینه‌های درمان خود نیست. او در تلاش است تا پزشکی را بیابد که به‌صورت رایگان این عمل جراحی را بر عهده بگیرد.”
حسین کوشکی نژاد در تاریخ ۱۹ فروردین ماه سال جاری، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی در سال گذشته با گشایش پرونده ای قضایی در دادسرای خرم آباد مواجه شد. کیفرخواست این پرونده با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد. او نهایتا چندی بعد با حکم قاضی به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

حسین کوشکی نژاد، متولد ۱۳۶۷ و برادر رضا کوشکی‌ نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۹