مرگ آکام تلاج و عدم تحویل جسدش به خانواده‌

Akam-Telac-Mehabadi-300x174“آکام تلاج” یکی از زخمیان تجمعات نزدیک به دو ماه پیش مهاباد، جان خود را از دست داد.
به گزارش ماف نیوز، امروز دوشنبه ۸ تیرماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، آکام تلاج در بیمارستان خمینی ارومیه جان خود را از دست داد.
آکام تلاج یکی از زخمی‌شدگان اعتراضات مهاباد بود که به دلیل شدت جراحات وارده، قطع نغاع شده و پیشتر نیز پزشکان نیز از بهبود وضعیت وی نا امید شده بودند.

جنازه‌ی این دانشجوی کُرد اما تاکنون به خانواده‌ی وی تحویل داده نشده است.

آکام تلاج دانشجوی دانشگاه آزاد مهاباد بود که روز پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در تجمع اعتراضی شهروندان مهابادی در مقابل هتل “تارا” در نتیجه‌ی شلیک نیروهای نظامی حکومت جمهوری اسلامی ایران به شدت زخمی شده بود.

وی پس از زخمی شدن به بیمارستان “خمینی” مهاباد منتقل و سپس به دلیل وخامت جسمانی به بیمارستان “خمینی” شهر ارومیه انتقال یافت.

تلاج، طی مدت بستری در بیمارستان دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته، اما به دلیل اصابت ۴٠ ساچمه به دست و شکمش دچار خونریزی داخلی شده بود.

طبق گفته‌ی نزدیکان تلاج، اصابت ساچمه به قسمتی حساس از سر آکام تلاج موجب ضایعات مغزی و فلج اندام های حرکتی او شده بود.

وی همچنین از ناحیه‌ی کبد، معده و دیافراگم تیر خورده و تحت تدابیر شدید امنیتی بستری در بیمارستان خیمینی ارومیه بستری بوده و بجز پدر و مادر وی کسی حق دیدن وی را نداشت.

روز پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، تجمع شهروندان مهابادی در مقابل هتل “تارا” در اعتراض به مرگ مبهم فریناز خسروانی، با دخالت نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد.

شهروندان مهابادی در این تجمع اعتراضی، خواستار محاکمه عاملین مرگ فریناز خسروانی شدند.

این تجمع به صورت مسالمت آمیز آغاز شده بود که با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت گراییده شد.

حزب دمُکرات کُردستان ایران نیز در بیانیه‌ای، آکام تلاج و منصور آروند را که در اخیرا در میاندوآب اعدام شده را “شهید” قلمداد کرده است.