آزادی ٢نفر از زندان و احضار ٣ تن دیگر توسط اطلاعات نقده

121521215412153

آژانس کُردپا: شمار چشمگیری از شهروندان نقده‌ای توسط اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار و تحت بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه اداره‌ی اطلاعات شهرستان نقده طی تماس تلفنی به ٢ تن از شهروندان کُرد به نام‌های “کیوان شیخی و شهاب احمدی آذر “اعلام کرده‌اند که ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه بیست و نهم فروردین ماه خود را به اداره ی اطلاعات این شهر معرفی نمایند.

شهاب احمدی آذر و کیوان شیخی
یک منبع مطلع به خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا گفت: “کیوان و شهاب” روز پنجشنبه به اداره‌ی اطلاعات نقده مراجعه کرده و توسط مأموران اطلاعاتی تحت بازجویی قرار گرفته و به آنان گفته‌اند که باید به اتهاماتشان اعتراف کنند.

قادر داستان، شهروند کُرد کە در اسفندماه سال ١٣٩١ بازداشت و سپس با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شد.
همچنین فرد دیگری به نام “قادر داستان” که در ادامه‌ی جریان بازداشت‌های شهروندان کُرد در اسفندماه سال ١٣٩١ بازداشت و سپس با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود، برای بار دوم به اداره‌ی اطلاعات نقده احضار گردید.

رحیم فتوحی، نویسنده و شاعر و کامران عثمانی، فعال مدنی
در همین رابطه روز یکشنبه اول اردیبهشت‌ماه ١٣٩٢، دونفر از بازداشت‌شدگان اسفند ماه سال گذشته به نام های “رحیم فتوحی” نویسنده و شاعر و “کامران عثمانی” فعال مدنی، پس سپری نمودن ٤٧ روز بازداشت در اطلاعات ارومیه و زندان نقده با تودیع وثیقه‌موقتاً آزاد شدند.

“رحیم فتوحی” دارای چندین اثر نظیر، “رمان ره‌هه‌ندی چاوه‌روانی” مجموعه شعر دریاز و گلاویژ” و همچنین چندین مقاله‌ی ادبی و علمی می‌باشد.