مولانا عبدالحمید: اهل‌سنت در هیئت‌رئیسه مجلس جدید عضویت داده شود

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز به‌کار مجلس دهم شورای اسلامی از روز شنبه (۸ خرداد)، خواستار «عضویت اهل‌سنت در هیئت‌رئیسه مجلس جدید» شدند.

شیخ-الاسلام

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از سنی انلاین، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: چیزی که برای ما امیدوارکننده است اینکه مجلس جدید از مجلس گذشته قوی‌تر خواهد بود، زیرا تنوع، که مایه پیشرفت و ترقی است، در این مجلس بیشتر مشاهده می‌شود.

ایشان در ادامه افزودند: متاسفانه در مجلس گذشته مشکلات حزبی و جناحی پررنگ بود که امیدواریم مجلس جدید شورای اسلامی بتواند با دوراندیشی و سعه‌صدری که در شأن ملت بافرهنگ و متمدن ایران است، به وظایفش عمل کند و به دور از مسایل حزبی و جناحی در راستای منافع ملی و جهانی فعالیت داشته باشند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان «بکارگیری اهل‌سنت در هیئت‌رئیسه مجلس» را خواستار شدند و گفتند: انتظار داریم در هیئت‌رئیسه‌ی مجلس دهم شورای اسلامی حداقل یک نفر از اهل‌سنت حضور داشته باشد. این مسأله برای وحدت جهان اسلام و برای اینکه ما به جهانیان نشان دهیم در کشور ما تفاوتی بین شیعه و سنی و اندیشه‌های مختلف وجود ندارد، یک ضرورت است.

امام جمعه زاهدان تاکید کردند: بکارگیری شایستگان و توانمندان اهل‌سنت در هیئت دولت و هیئت‌رئیسه مجلس و سایر مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور مایه اتحاد، انسجام و عزت بیشتر و سبب ناامیدی دشمنان می‌شود.

امیدواریم طرح‌های کلان دولت در سیستان‌وبلوچستان زمینه اشتغال مردم استان را فراهم نماید

مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان به جایگاه ویژه اقتصادی منطقه آزاد چابهار اشاره کردند و گفتند: امروز چابهار نه‌تنها پیشانی اقتصادی استان سیستان‌وبلوچستان به‌شمار می‌رود، بلکه در حال تبدیل‌شدن به پیشانی اقتصاد کشور است.

وی در ادامه افزودند: بندر تجاری چابهار تنها منطقه‌ای است که به‌خاطر اتصال با اقیانوس بر سایر بنادر تجاری برتری دارد و همین امر توجه بیشتر دولت به این منطقه را به دنبال داشته است.

مدیریت دارالعلوم زاهدان به اجلاس اخیر رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسم به «آیورا» اشاره کرده و خاطرنشان کردند: امیدواریم طرح‌های کلان دولت در استان، که طرح منطقه آزاد چابهار از جمله آنهاست، بتوانند زمینه کار و اشتغال مردم استان سیستان‌وبلوچستان را که بیش از سایر نقاط کشور با فقر و بیکاری مواجه است، فراهم نمایند.

http://www.balochcampaign.info/?p=8380