هرانا؛ برگزاری دادگاه دو فعال مدنی کرد در سنندج

ghazaeiye5 خبرگزاری هرانا – صبح روز یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در دادگاه انقلاب شهر سنندج جلسهٔ دادگاهی سیروان حسین‌پناهی و شیرزاد حسین‌پناهی دو فعال مدنی کرد برگزار شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در این جلسه این دو فعال مدنی به اتهام “تبلیغ علیه نظام و ارتباط با احزاب کرد مخالف رژیم” مورد محاکمه قرار گرفتند.

ایشان که بدونه داشتن وکیل در دادگاه حضور یافته بودند، شخصا در برابر اتهامات وارده به دفاع از خود پرداختند.

یکی از نزدیکان این دو زندانی کرد طی گزارشی به خبرگزاری هرانا نوشت: “در این دادگاه هیچ گونه حکمی برای این دو فعال مدنی کرد صادر نشده و قاضی دادگاه به آن‌ها گفته که تا یک ماه دیگه حکم برایتان صادر می‌شود. این در حالیست که با گذشت سه ماه از بازداشت آن‌ها و ۵۰ روز بی‌خبری در اداره اطلاعات سنندج و قروه، هم اکنون این دو عضو خانواده حسین پناهی بعد از اتمام جلسه دادگاه از زندان قروه به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند.”

سیروان حسین پناهی فعال مدنی و خواهرزاده انور حسین پناهی زندانی سیاسی- مدنی کرد است که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد.

بعد از ۵۰ روز بی‌خبری از سیروان حسین پناهی سرانجام روز سه شنبه ۸ بهمن ماه٬ این فعال مدنی کرد به همراه شیرزاد حسین پناهی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به زندان قروه منتقل شدند.

شیرزاد حسین پناهی دیگر عضو بازداشتی این خانواده که از نزدیکان انور حسین پناهی و اوهم اهل روستای “قوروچای” از توابع دهگلان در استان کردستان روز ـ چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ـ توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج انتقال یافت.