تشکیل پرونده جدید و جلسه بازپرسی برای حسن رستگار در زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا – حسن رستگار زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه درپی شکایت مسئول اندرزگاه مربوطه، پرونده جدیدی برایش تشکیل شده و روز پنجشنبه گذشته با انتقال وی به دادگاه انقلاب ارومیه، جلسه بازپرسی این زندانی برگزار شد.

orumiyeh_prison22

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن رستگار زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه درپی شکایت مسئول اندرزگاه مربوطه «حسین قره باغی»، پرونده جدیدی برایش تشکیل و روز پنج شنبه گذشته با انتقال وی در شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه، جلسه بازپرسی این زندانی برگزار شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی در گفتگو با گزارشگر هرانا با اعلام این خبر در این‌باره توضیح داد: “آقای رستگار در بند زندانیان غیر سیاسی نگهداری می‌شود. روز سه شنبه ۱۱ خردادماه مسئول بند آقای حسین قره باغی قصد داشت تخت وی را به زندانی دیگری بدهد که با مقاومت او روبرو شد. چندتن از زندانیان عادی با تحریک مسئول بند این زندانی سیاسی را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و او به طور تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “آقای رستگار در چند روزی که در سلول انفرادی بود نیز توسط همان زندانیان عادی با هماهنگی مسئول بند و رئیس جدید زندان آقای صفری، چندین مرتبه مورد ضرب‌وشتم شدید قرار گرفت. این موضوع باعث اعتراض شدید زندانیان سیاسی بندهای مختلف کل زندان قرار شد.”

وی در پایان تاکید کرد: “همین موضوعات و حواشی باعث تشکیل پرونده جدید و دادگاهی شدن آقای رستگار شده است.”

حسن رستگار، ۲۳ ساله اهل شهر ارومیه در تاریخ ۵ آبان‌ماه سال ۹۳ به دلیل شرکت در تجمعات حمایت از کوبانی در شهر ارومیه دستگیر شد.

آقای رستگار با اتهامات «اخلال در نظم عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با گروه‌های مخالف کرد» از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به ۱۷ سال حبس محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.

https://hra-news.org/fa/prisoners/a-6408