در ثلاث باباجانی ٩ شهروند کُرد بازداشت شدند

آژانس کُردپا: اداره‌ی کل اطلاعات استان کرمانشاه نُه شهروند بازداشتی از شهرستان ثلاث‌باباجانی را به زندان دیزل‌آباد منتقل کرد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی دو روز گذشته مأموران اطلاعاتی استان کرمانشاه در اقدامی که با خشونت همراه بوده، نُه شهروند کُرد در شهرستان ثلاث‌باباجانی بازداشت کرده است.
249314-09f00b9ebc207c0cfdbdcd3f2ad09845
ستادخبری این شهر به خانواده‌ها گفته که آنها به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه انتقال خواهند یافت.

برپایه گزارش ارسالی خبرنگار کُردپا، منابع آگاه از احتمال ارتباط این افراد با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران و “اتهام امنیتی” خبر داده‌اند.

هویت هفت تن از شهروندان ثلاثی عبارتند از؛ نجیم خدادای، جمشید شریفی‌آزاد، شمس‌الله مرادی، هوشیار نمامی، عنایت رمضانی، محمود صباحی و جهانبخش نمامی.

یکی از بستگان بازداشتی‌ها درباره چگونگی اقدام مأموران امنیتی ایران به خبرنگار کُردپا گفت: صبح زود بود که با صدای شدید در از خواب بیدار شدیم و لحظاتی بعد نیروهای اطلاعاتی بدون هیچ صحبتی وارد منزل و اقدام به تفتیش کامل منزل و سپس بازداشت کردند.

او که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت: برخورد این نیروها بسیار خشن و با بی‌احترامی و توهین همراه بود و تنها از ما خواستند که تا فرجام نهایی، سکوت کنند و از اطلاع‌رسانی خودداری کنند.

هفته‌ی گذشته نیز حداقل ١٩ شهروند دیگر کُرد در استان آذربایجان‌غربی و در شهر پیرانشهر بازداشت شدند تا بدین ترتیب شمار بازداشت‌شدگان به حدود ٥٠ تن برسد.

موج بازداشت شهروندان کُرد طی هفته‌های اخیر شدت بیشتر یافته و برپایه‌ی گزارش خبرنگاران کُردپا؛ اشنویه، سروآباد و سنندج بیشترین میزان احضار و بازداشت را به خود اختصاص داده است.

برخی از مقامات امنیتی و نظامی، احزاب کُرد را به تحریک مردم متهم و از کشورهای غربی به عنوان حامی چنین حرکاتی نام می‌برند.

رهبران این احزاب در گفتگو با رسانه‌ها هرگونه ارتباط با کشورهای عربی منطقه به ویژه عربستان و قطر را قویا تکذیب و حاکمیت کنونی ایران را به اتهام‌زنی به مبارزات آزادیخواهانه‌ی کُردستان متهم کرده‌اند.