احضار شش شهروند به دادگاه کیفری ارومیه

خبرگزاری هرانا ـ شش نفر از بازداشت ­شدگان مراسم «روز جهانی مبارزه با شکنجه» به دادگاه کیفری اورمیه احضار شدند.

5212-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اویان نیوز، ۶ نفر از بازداشت­ شدگان مراسم بزرگداشت ۲۶ ژوئن « روز جهانی مبارزه با شکنجه » به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری اورمیه احضار شدند.

سمیه علیدوستی استاد فیزیک دانشگاه اورمیه، وحید فائزپور (کیاکسار) وبلاگ نویس، غلام قلیزاده، میثم آزادی، وحید نصیبی و مرتضی زرین می بایست روز ۱۷ آذر ۹۵ در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری اورمیه حاضر شوند.

اتهام این شهروندان در زمان بازداشت، «تبلیغ علیه نظام و ضرب و شتم ماموران» عنوان شده بود.

روز ۶تیر۹۲ ماموران امنیتی ۳۶ نفر از فعالان ترک (آذری) را هنگام عزیمت به دامنه های سهند برای شرکت در مراسم بزرگداشت ۲۶ ژوئن «روز جهانی مبارزه با شکنجه» در پل میانگذر شهید کلانتری اورمیه بازداشت کردند.

۳۰ نفر از بازداشت­ شدگان پس از چند ساعت بازداشت، آزاد شدند و سمیه علیدوستی، وحید فائزپور، غلام قلیزاده، میثم آزادی، وحید نصیبی و مرتضی زرین پس از ۶ روز با قرار ضمانت کارمندی به ارزش ۱۵ میلیون تومان از اداره اطلاعات اورمیه آزاد شدند.

در جریان این بازداشت، ماموران امنیتی و انتظامی فعالان بازداشت­ شده را مورد ضرب و شتم قرار داده و چند نفر را زخمی نموده بودند.

عصر ۶تیر۹۲ در دامنه های کوه سهند به مناسبت ۲۶ ژوئن «روز جهانی مبارزه با شکنجه و حمایت از قربانیان شکنجه» و «یادکرد از پروفسور زهتابی به عنوان بزرگترین قربانی شکنجه در آذربایجان» مراسمی با حضور ده ها نفر از فعالان و شهروندان آذربایجانی برگزار شد.