جلسه دادرسی به اتهامات سینا قلندری فردا برگزار میشود /سند

خبرگزاری هرانا – صبح فردا یکشنبه، سینا قلندری خبرنگار ۳۰ ساله اهل کوهدشت از بابت پرونده‌ای جدید لازم است در دادگاه حضور یابد. آقای قلندری پیش تر از اتهامات مشابه مطرحه از سوی شاکی دولتی تبرئه شده است. این شهروند در پرونده ای دیگر به تحمل دو سال حبس محکوم شده است. وی بایستی بزودی در دادگاه «واخواهی» این حکم نیز شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه هفتم آذرماه، سینا قلندری با شکایت رئیس اداره منابع طبیعی این شهر بایستی در شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب حاضر شود و در مقابل «اتهام توهین» از خود دفاع کند.

یکی از منابع نزدیک به آقای قلندری دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “او یک مرتبه در گذشته در دادگاه از اتهامات شاکی دولتی این پرونده، تبرئه شده است. اما دوباره شکایت کرده‌اند.”

sina-ghalandari-ehzarie

احضاریه دادگاه واخواهی سینا قلندری

هم‌چنین سینا قلندری بایستی در پرونده ای دیگر مورخ ۲۲ آذر (ماه جاری) در جلسه دادگاه واخواهی شرکت کند.

وی در این پرونده «بدون حضور» در دادگاه بدوی توسط شعبه سوم دادگاه کیفری دو کوهدشت به دو سال حبس محکوم شده است. به دلیل عدم حضور وی و صدور حکم غیابی، تقاضای واخواهی وی پذیرفته شده و دادگاه مجددا برگزار خواهد شد.

هرانا پیش از این گزارش کرده بود، این خبرنگار کوهدشتی روز نهم شهریور با احضار به بازپرسی، بازداشت و درپی ضعف شدید و بیماری به بیمارستان منتقل شده بود و روز بعد با قید کفالت موقتا آزاد شد. آقای قلندری در مرحله بازپرسی توسط بازپرس پرونده تبرئه شد اما به دلایل نامعلومی، دادستان دستور بازداشت موقت وی را صادر کرده بود.

سینا قلندری متولد ۱۳۶۴ شهرستان کوهدشت لرستان است. وی کانالی به نام «رادیو تلگرامی لرستان» را مدیریت می کند.

شایان ذکر است، این خبرنگار کوهدشتی در اسفندماه سال گذشته با شکایت فرماندار به دلیل سئوالش مبنی بر شایعات «پرتاب قران» توسط وی، مدت ۹ روز بازداشت و در زندان مرکزی لرستان نگهداری شده بود.