احضار پنج فعال دیگر به دادگاه‌های انقلاب تبریز و اهر / سند

میثم جولانی، اکبر ابولزاده، مرتضی صفری و مجید نقی‌زاده و منصور سیفی پنج فعال ترک (آذری) ساکن شهرهای اردبیل و اهر به دادگاه انقلاب شهرهای تبریز و اهر احضار شدند. پیش از این نیز تعداد دیگری از شهروندان در این منطقه با اتهامات و احضاریه هایی مشابه به این مراجع احضار شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم جولانی، اکبر ابولزاده، مرتضی صفری، منصور سیفی و مجید نقی‌زاده، پنج فعال ترک (آذری) ساکن شهرهای اردبیل و اهر در تاریخ های متفاوتی با دریافت احضاریه به دادگاه انقلاب شهر تبریز و دوتن از آنان به دادگاه انقلاب اهر احضار شدند.

منصور سیفی، میثم جولانی و اکبر ابولزاده با احضاریه «شعبه دادگاه انقلاب» دادگستری شهرستان اهر، بایستی «جهت اخذ توضیح پیرامون اتهام انتسابی» مورخ ۲۳ فروردین ماه ۹۶ درشعبه سوم دادگاه انقلاب دادگستری تبریز حضور یابند.

هم‌چنین مرتضی صفری و مجید نقی زاده دو فعال دیگر ساکن اهر بایستی ظرف ۵ روز از تاریخ دریافت احضاریه برای «اخذ آخرین دفاع» در شعبه دادگاه انقلاب این شهرستان حضور یابند.

پیش از این نیز این خبرگزاری از احضار تعدادی دیگر از شهروندان این منطقه از جمله علیرضا چنگیزی، سلیمان کاظمی، آرش جعفری، صالح ملا عباسی، بیت الله برزگر و اسرافیل فتح الله زاده با اتهام مشابه به همین شعبه خبر داده بود.