پنج تجمع اعتراضی در کشور

    تجمع کارگران شرکت پیمانکاری فاز ۱۳ عسلویه                    تجمع بازنشستگان کشوری و لشگری

تجمع کارگران بلبرینگ سازی تبریز، تجمع دوباره کارگران کنتور سازی ایران و تجمع سپرده گذاران کاسپین

در روز جاری کارگران شرکت پیمانکاری فاز ۱۳ عسلویه، جمع زیادی از بازنشستگان کشوری و لشگری سراسر کشور، کارگران معترض بلبرینگ سازی تبریز و روز گذشته کارگران کنتور سازی ایران در قزوین و جمعی از سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

صبح امروز تجمع اعتراضی کارگران شرکت پیمانکاری فاز ۱۳ عسلویه برای معوقات مزدی از سر گرفته شد.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت پیمانکاری پایندان واقع در فاز ۱۳ عسلویه امروز (یکشنبه ۲۲ اسفند ماه) از سر گرفته شد.

بامداد امروز حدود ۴۰۰ تن از کارگران این شرکت پیمانکاری در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما در مورد پرداخت سه ماه مزد معوقه، مقابل محل استقرار کارفرمای اصلی (شرکت پتروپایدار ایرانیان) تجمع کرده و خواستار مطالباتشان شدند.

این کارگران خواستار رسیدگی و توجه به حقوق و مزایای خود با توجه به رو به اتمام بودن سال جاری هستند.

در روزهای گذشته این کارگران تجمعات اعتراضی مشابهی را در همین راستا ترتیب داده بودند.

صبح امروز صورت گرفت؛ تجمع بازنشستگان کشوری و لشگری سراسر کشور

به گزارش ایلنا، صبح امروز جمع زیادی از بازنشستگان کشوری و لشگری سراسر کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 حاضران در این تجمع که در تهران مقابل نهاد ریاست جمهوری و در شهرهای دیگر مقابل سازمان‌های بازنشستگی برگزار شد، خواسته های خود را همسان‌سازی  مستمری‌ها، افزایش خدمات بیمه‌ای بازنشستگان و ارتقاء معیشت عنوان کردند.

برای برگزاری این تجمع از چند روز پیش در فضای مجازی،  هماهنگی انجام شده بود.

صبح امروز انجام شد؛ ادامه اعتراضات صنفی کارگران بلبرینگ سازی مقابل فرمانداری تبریز

به گزارش ایلنا، کارگران معترض بلبرینگ سازی که تعدادشان نزدیک به ۱۹۰نفر برآورد می‌شود در ادامه اعتراضات صنفی خود ،صبح امروز (۲۲ اسفند ماه) با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری تبریز خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

کارگران معترض بلبرینگ سازی مدعی‌اند علاوه بر سه ماه معوقات مزدی عیدی وپاداش پایان سال خود را هنوز دریافت نکرده اند.

آنها می‌گویند که بی توجه‌ای  به پرداخت مطالبات آنها، باعث شده است تا از لحاظ معیشتی دچار مشکلات زیادی شوند و در این مدت هیچ کدام از مقامات مسئول به وعده‌های خود در مورد آنها رسیدگی نکرده‌اند.

گفتنی است بیش از ۱۹۰کارگر کارخانه بلبرینگ سازی تبریز از روز دوشنبه۱۶ اسفند ماه تاکنون با برپایی چندین تجمع در محوطه کارخانه ومقابل برخی نهاد های دولتی مرتبط استان خواستار پرداخت دست کم سه ماه حقوق معوقه و عیدی وپاداش پایان سال خود شده‌اند.

روز گذشته انجام شد؛ تجمع دوباره کارگران کنتور سازی ایران مقابل استانداری قزوین

به گزارش ایلنا، تجمع اعتراضی دیروز صبح (۲۱ اسفند ماه) آنها در ادامه بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه کنتور سازی به تعویق معوقات مزدی وعیدی وپاداش پایان سال آنها   صورت گرفته است.

کارگران می گویند از مهر ماه حقوق نگرفته ایم وتا این لحظه خبری از پرداخت عیدی وپاداش پایان سال نیست.

طبق ادعای کارگران کنتور سازی طی یک سال گذشته بارها برای مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالباتمان مقابل نهاد های مختلف دولتی استان دست به اعتراض صنفی زده ایم که آخرین آن هفته گذشته (۱۷ اسفندماه) مقابل ساختمان استانداری و دفتر امام جمعه قزوین انجام شد.

به گفته آنان، مطالبات مزدی حدود  ۳۵۰ نفر از کارگران شاغل در واحد کنتور سازی  با احتساب دو ماه عیدی حدود ۷ ماه به تاخیر افتاده است.علاوه بر آن پرداخت دستمزد ۸۰ کارگر شاغل درکارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان نیز که  تحت مدیریت کارفرمای کنتور سازی فعالیت تولیدی دارد نیزدست کم ۹ تا ۱۰ماه به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات یکی از کارگران معترض قرار است سهام کارخانه کنتور سازی وصنایع کم مصرف ایرانیان به سرمایه گذار جدید واگذار شود اما آنچه ما کارگران  از مسئولان می خواهیم تسهیل مراحل واگذاری سهام کارخانه به سرمایه گذار جدید است تا به حداقل بخشی از مطالبات معوقه خودقبل از نوروز ۹۶ برسیم.

به گزارش تسنیم، جمعی از سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین در اعتراض به عملکرد بانک مرکزی از روز شنبه مقابل ساختمان مرکزی این مؤسسه در سعادت آباد اقدام به تجمع کرده‌اند.

اعتراض و تجمع سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین به دلیل بی‌توجهی مدیران این موسسه و بانک مرکزی دولت تدبیر و امید در حل مشکلات بوجود آمده با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شدت گرفته است.

جمعی از سپرده گذاران کاسپین از روز شنبه مقابل ساختمان مرکزی کاسپین در سعادت آباد اقدام به تجمع کرده و تا نیمه‌های شب نیز با زدن چادر‌های مسافرتی در خیابان ماندند.

این تجمع اعتراضی همچنین در روز گذشته با حضور تعدادی از سپرده‌گذاران ادامه یافت؛ این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار دسترسی بدون قید و شرط به سپرده هایشان و تعیین تکلیف این موسسه مجاز متخلف توسط بانک مرکزی هستند.

این در حالی است که این موسسه اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی بوده و ولی ا… سیف، رئیس بانک مرکزی همواره مردم را به دوری از سپرده‌گذاری در مؤسسات مالی غیر‌مجاز و سپرده‌گذاری در بانک‌ها و مؤسسات مجاز تشویق می‌کرد.

با این حال، کمتر کسی فکر می‌کرد بانک مرکزی دولت تدبیر و امید، به خلاف شعارها و توصیه‌های خود عمل کرده و سپرده گذاران کاسپین را با وجود مجوز بانک مرکزی دچار این واقعه تلخ تاریخی در نظام بانکداری نماید.

هر چند رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده موسسه کاسپین شعبه‌ای در کشور نداشته و اصولا نباید نسبت به دریافت سپرده اقدام می‌کرد ولی مردم می‌گویند در موسسه کاسپین افتتاح حساب کرده و پول‌هایمان را در این موسسه گذاشتیم نه ۸ تعاونی منحله در آن!

سیف در حالی این سخنان را می‌گوید که شعبات بسیاری از این موسسه در حال حاضر نیز مشغول فعالیت بوده و عجیب‌تر آنکه حتی با فرض درست بودن حرف‌های سیف، چه کسی بجز خود بانک مرکزی مسئول برخورد با این تخلفات می‌باشد؟

ضمن اینکه بانک مرکزی در حالی از مشروط بودن مجوز موسسه کاسپین سخن می‌گوید که حدود ۳ ماه پیش تبلیغات متعدد موسسه مجاز کاسپین از تمام شبکه‌های سراسری در حال پخش بودند و در آرشیو سیما مستندات آن موجود است.

سوالی که از بانک مرکزی باید پرسید آن است که آیا این تبلیغات جهت شعبه‌هایی بدون حق سپرده‌پذیری بوده است یا آنکه صرفا در ادامه همان سلسله اشتباهات سهوی بانک مرکزی است؟؟!!

با فرض سهوی بودن اشتباهات بانک مرکزی در ارتباط با عدم اطلاع رسانی به موقع به هنگام صدور مجوز کاسپین در سال گذشته، از شروط ضمنی و تعهدات فی‌ما بین خود و تعاونی‌های اعتبار در سایت رسمی آن بانک و همچنین عدم بازبینی صحیح در بازرسی صورت‌های مالی ۸ تعاونی اعتبار تشکیل دهنده، قبل از فرآیند صدور مجوز انحلال و ادغام و تشکیل کاسپین، که به نوبه خود باعث گمراه‌سازی مردم سپرده‌گذار با صدور مجوز و در نتیجه آسیب‌های مالی و روحی فراوان تا کنون بر آنها شده است؛ بی‌تردید بانک مرکزی می‌تواند با پذیرش مسئولیت گذشته خود و حل سریع آن به نفع مردم، بهترین اقدام را در جهت رضایت و تقویت اعتماد عمومی انجام داده و  نقش موثر خود را در راستای حفظ منافع هموطنان در سراسر کشور نشان دهد.

مشکلات سپرده گذاران کاسپین موجب شده تا ولی ا… سیف روز گذشته به کمیسیون اقتصادی مجلس برود.

گفتنی است طی چند روز گذشته بسیاری از سپرده گذاران کاسپین در تماس با روزنامه کیهان با اشاره به ضرر‌های فراوانی که از این موسسه متحمل شدند، به مواردی مانند فروپاشی خانواده، درگیری‌های روانی و از بین رفتن کل سرمایه زندگی خودشان پرداختند.هرانا 22 اسفند