تجمع اعتراضی عشاير مغان مقابل فرمانداري پارس آباد

اهالي عشاير محدوده نشين كشت و صنعت مغان«موغان» در اعتراض به عدم تعيين تكليف شدن و محروم ماندنشان از امكانات اوليه زندگي، در مقابل فرمانداري شهرستان پارس آباد«پارساآباد» تجمع كردند.

  ظهر دیروز سه شنبه ٨فروردین ماه٩٦، جمعي از عشاير و اهالي روستاهاي محدوده نشين شركت كشت و صنعت مغان در مقابل فرمانداري شهرستان پارس آباد تجمع كردند.

 در اين تجمع كه جمعي از اهالي روستاهاي نجف كندي، موسي لو، هزار كندي، صفرلو و … كه جزء روستاهاي محدوده نشين كشت و صنعت مغان هستند، نسبت به عدم ساماندهي و عدم تعيين تكليف شدنشان اعتراض داشتند.

 تکلیف این روستاییان مبني بر ابقا يا انتقال آنها از این ناحیه هنوز مشخص نشده، بهمین دلیل طرح عمرانی این روستاها اجرا نشده و از دسترسي به امكانات اوليه زندگي و خدماتی محروم می باشند.

 شركت كنندگان در اين تجمع با حمل پلاکاردهایی مبنی بر «محروم از تمامي امكانات اوليه زندگي و خدمات دولتي پس از 38 سال از انقلاب اسلامي»،«تخريب مراتع و چراگاه احشام عشاير توسط كشت و صنعت مغان» و «اعتراض به عدم كفايت و ناكار آمدي مسئولين منطقه»، خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

 در اين تجمع اكبر صمدي، فرماندار شهرستان پارس آباد با حضور در بين تجمع كنندگان، ضمن شنيدن صحبتهاي آنان بر حل مشكل روستاییان قول مساعد داد.

 پيش تر مهدي احمدي فرماندار سابق شهرستان پارس آباد نيز از عدم ساماندهي روستاهای ابقایی و انتقالی محدوده شرکت کشت و صنعت مغان ابراز نگراني كرده و گفته بود كه اهالی اين روستاها در وضعیت نامناسبی به زندگی ادامه مي دهند و بایستی این موضوع در سریعترین زمان ممکن حل شود.

 چندين سال است كه كشمكش ها و اختلافات بین عشایر و کشت و صنعت‌ مغان ادامه دارد و هر بار مسوولان از ابقا يا انتقال ١٢ روستای این منطقه به یک سایت ٩٠ هکتاری خبر می دهند بدون آنكه اقدام جدي در اين زمينه انجام داده باشند، به بخاطر این اختلافات، عشاير و روستاهاي محدوده نشين تا كنون از طرح هادي و سایر طرح های عمرانی بي نصيب مانده اند.

گوناز تی وی ۰۹فروردین