تعیین شعبه دادگاه تجدیدنظر سیامک میرزایی

تعیین شعبه دادگاه تجدیدنظر سیامک میرزایی

وکیل سیامک میرزایی، زندانی سیاسی اوین، از تعیین شعبه دادگاه تجدید نظر موکلش خبر داد.

 به گفته محمد‌رضا فقیهی وکیل سیامک میرزایی، پرونده موکلش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نزد قاضی زرگر ارسال شده است.

لازم به یاد آروری است، روز سه‌شنبه نوزدهم بهمن ماه ۱۳۹۵ این وکیل دادگستری با حضور در دادگاه انقلاب بهارستان، لایحه اعتراضی به حکم بدوی ده‌سال حبس تعزیری و دو سال تبعید در طبس را تحویل دادگاه مذکور داده بود.

حکم سنگین سیامک میرزایی فعال ترک (آذری) طی دادنامه‌ای شش‌صفحه‌ای و بدون هیچ توضیحی در خصوص اتهام مطرح شده توسط قاضی حسنی که ریاست دادگستری بهارستان را نیز عهده‌دار است، روز ششم بهمن ماه جاری صادر و به وکلای وی ابلاغ شد.

همچنین پیش از آن نیز مسئولین دادگاه مذکور با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی جهت آزادی موقت آقای میرزایی برای چندمین بار متوالی مخالفت و جهت تصمیم نهایی به دادگاه تجدیدنظر واگذار کردند.

پیش‌تر قاضی رجبی بازپرس پرونده در مراجعت پدر آقای میرزایی جهت تودیع وثیقه صادره، از اصرار تیم بازجویی بند ۲۰۹ اوین در عدم قبول این وثیقه سخن گفته بود.

سیامک میرزایی از روز بیست و چهارم تیر ماه سال جاری پس از یورش نیروهای امنیتی در محل کارش در شهر پارس آباد مغان بازداشت و پس از انتقال و بازجویی چهارماهه در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

میرزایی فعال ترک (آذری) و دانشجوی محروم از تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس است که پیشتر در سال ۹۰ به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

هرانا ۲۰ فروردین