یک زندانی در زندان پارسیلون خرم آباد اعدام شد

سحرگاه روز جاری، یک زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان پارسیلون خرم آباد اعدام شد. صبح امروز حکم اعدام یک زندانی نیز در ملاء عام در بابل با اتهام قتل اجرا شد. همچنین در روز پنج شنبه هفته گذشته دو زندانی در زندان های بروجرود و بندرعباس به ترتیب با اتهامات قتل و مواد مخدر اعدام شده بودند. از سوی دیگر در روز چهارشنبه، دستکم هشت زندانی با اتهام “قتل” در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

سپیده دم امروز شنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۶، حکم اعدام یک زندانی با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر، در زندان پارسیلون خرم آباد واقع در استان لرستان، اجرا شد.

هویت احراز شده این زندانی توسط هرانا، «مهدی (مهتی) میرزایی» است.

این زندانی ۲۹ ساله از سه سال پیش در زندان به سر می برد و از بابت اتهام «حمل و نگهداری ۷ کیلو گیرم مواد مخدر از نوع شیشه» به اعدام محکوم شده بود.

شایان ذکر است، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندارن از اجرای حکم قصاص نفس یک زندانی در ملا عام، صبح امروز در شهرستان بابل خبر داد.

همچنین سحرگاه روز پنج شنبه ۳۱ فروردین دو زندانی در زندان های بروجرود و بندرعباس به ترتیب با اتهامات قتل و مواد مخدر اعدام شده بودند.

از سوی دیگر، روز ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۶، دست کم ۱۴ زندانی جهت اجرای حکم اعدام با اتهام “قتل” به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند که سحرگاه امروز ۳۰ فرودین ماه ۱۳۹۶، حکم اعدام دستکم هشت تن از این زندانیان اجرا گردید.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمیشوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.

لازم به ذکر است بنا بر گزارش سالانه سازمان عفو بین الملل ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

هرانا ۰۲ اردیبهشت