انتقال چندباره اسماعیل عبدی به بهداری زندان اوین

آقای عبدی شب سه شنبه به علت افت فشار و درد شدید در ناحیه کلیه، به بهداری زندان اوین منتقل شد

اسماعیل عبدی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین بیست و شش روز است که در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد. آقای عبدی شب سه شنبه به علت افت فشار و درد شدید در ناحیه کلیه، به بهداری زندان اوین منتقل شد، همچنین صبح امروز نیز به این بهداری منتقل شد. طبق معاینه پزشک، این زندانی دچار «نوسان فشار خون» است و لازم است توسط پزشک متخصص ویزیت شود، امکانی که تاکنون محقق نشده است.

آقای عبدی مدتی قبل با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرد در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و “صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح “خروج پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است.

پس از گذشت بیست و شش روز از اعتصاب غذای این معلم زندانی، هم اکنون وی از «افت شدید فشار و درد شدید در ناحیه کلیه» رنج می برد و طی روزهای گذشته چندین مرتبه به بهداری زندان اوین منتقل شده است، طبق معاینه پزشک، این زندانی دچار «نوسان فشار خون» است و لازم است توسط پزشک متخصص ویزیت شود، امکانی که تاکنون محقق نشده است.

بنابر گزارشات دریافتی هرانا، سه شنبه شب گذشته آقای عبدی به علت افت فشار ( ۹ روی ۶ ) و درد شدید در ناحیه کلیه به بهداری زندان اوین منتقل گردید.

صبح امروز نیز مجددا به علت افت فشار و درد شدید کلیه با آمبولانس به بهداری این زندان منتقل شد.

یک منبع نزدیک به آقای عبدی گفت: “گفته شده اسماعیل باید به بیمارستان اعزام شود و تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد زیرا بهداری پزشک متخصص و امکانات درمانی کافی را در اختیار ندارد، اما سپاه پاسداران و دادستانی اجازه اعزام وی را نداده و اظهار کرده اند که باید در بهداری درمان شود”.

لازم به ذکر است، پیش از این، حسین تاج وکیل این فعال صنفی معلمان، از مساعد نبودن وضعیت موکل خود خبر داد و گفت درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور ثبت شده‌ است و همچنین اعلام کرد که پرونده اسماعیل عبدی به شعبه ٣٣ دیوان عالی کشور ارجاع شده است. وی در ادامه بیان کرد: “خواسته اصلی عبدی اعاده دادرسی و همچنین اعطای حق مرخصی از زندان است و امیدوارم با توجه به این که فعالیت‌های موکلم همه در راستای دفاع قانونی از حقوق معلمان و دانشش آموزان بوده، در جریان اعاده دادرسی حکم برائت او صادر شود”.

شایان ذکر است، اسمایل عبدی بدنبال تایید حکم شش سال حبس در دادگاه تجدید نظر، نوزدهم آبانماه ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه سازمان آموزش بین الملل دو تشکل صنفی هستند که در روزهای اخیر خواهان توجه به وضعیت اسماعیل عبدی، معلم و فعال صنفی دربند شدند و آزادی او را مطالبه کردند.

کمپینی هم در فضای مجازی با هدف آزادی معلم زندانی، اسماعیل عبدی، با امضای بیش از پانزده هزار نفر از معلمان و فعالان صنفی به قوه قضاییه و دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد. تعدادی از معلمان به نمایندگی از امضاکنندگان صبح روز (سوم خرداد) این امضاها را تحویل دادند.

امروز نیز سازمان معلمان ایران، از تشکلات صنفی که در حوزه حقوق معلمان در ایران فعالیت می کند با انتشار بیانیه ای مراتب نگرانی خود را از وضعیت این فعال صنفی محبوس اعلام کرده و خواهان اقدام لازم و عاجل مسئولان در این باره شده است.

هرانا ۰۴ خرداد