سه کولبر زخمی شدند ‌و چندین راس از احشام‌شان‌ تلف شد

نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی در مناطق مرزی ارومیه، مریوان، بانه و سقز گروههایی از کولبران را هدف گلوله قرار دادند در نتیجه سه کولبر زخمی شدند و چندین رأس اسب هم تلف شدند. اجناس برخی از کولبران هم توقیف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شامگاه جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶، یک کولبر به نام «عزیز امین‌پور» از اهالی «سرو»ی ارومیه در نزدیکی روستای «هشتیان» مورد هجوم نیروهای انتظامی قرار گرفته و به شدت زخمی شد.

عزیز امین‌پور ۲۱ سال سن داشته و هم‌اکنون وضعیت وی وخیم گزارش می شود. وی جهت درمان به بیمارستانی در ارومیه منتقل شده است‌.

شامگاه ۲ شهریور هم یک غیرنظامی دیگر هم به نام «نژاد محمدی» از اهالی روستای کیله‌ از توابع بانه درپی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی به شدت زخمی شد. این جوان بانه‌ای به دلیل شدت جراحات وارده حاصل اصابت چهار گلوله، به مراکز درمانی سنندج انتقال یافته است.

همان روز جمعی از کولبران در منطقه‌ی مرزی «شلیر» در حدفاصل روستاهای «باریکه‌در» و «انجیران» مریوان در کمین نیروهای هنگ مرزی افتادند و بدون اخطار قبلی مورد تیراندازی قرار گرفتند. در نتیجه‌ی شلیک مستقیم یک کولبر به نام «امیر» از اهالی شهر سقز به شدت زخمی شده است. همچنین نیروهای هنگ مرزی، اجناس بیش از ١۵ کولبر را ضبط و با خود برده‌اند.

روز ۱ شهریور هم دو رأس از احشام یک کاسبکار درپی شلیک مستقیم هنگ مرزی در نزدیکی گردنه «ته‌ته» در منطقه «مله هندوو» در اورامان تلف گردیدند.

در روزهای گذشته در سقز هم اجناس ۱۳ کولبر توقیف شده‌اند‌. هرانا 4 شهریور