صدها معترض در چهار تجمع صنفی و اعتراضی شرکت کردند

– طی روز گذشته و امروز، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت کشتی‌سازی بحر گستر ندیم هرمز، نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس، حدود سیصد نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق و جمعی از رانندگان تاکسی یزد در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران شاغل در شرکت کشتی‌سازی بحرگستر ندیم هرمز، صبح امروز در اعتراض به معوقات مزدی خود مقابل مجتمع کشتی‌سازی خلیج فارس در بندرعباس تجمع کردند.

حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت کشتی‌سازی بحر گستر ندیم هرمز، دیروز و امروز (شنبه چهارم و یکشنبه پنجم شهریورماه) مقابل محل کار خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران که از زیرمجموعه‌های مجتمع کشتی‌سازی خلیج فارس محسوب می‌شوند، در این گردهمایی صنفی خواستار معوقات مزدی خود شدند.

آنها می‌گویند: “نزدیک به ۷۰۰ نفر هستیم که از طریق شرکت بحر گستر هرمز در پروژه‌های کشتی‌سازی در استان هرمزگان مشغول کاریم اما از اردیبهشت ماه تاکنون مطالبات مزدی خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌ایم”.

این کارگران که خواهان وصول طلب مزدی خود هستند، می‌گویند در ادامه همین وضعیت طی ۱۰ روز گذشته کاری برای انجام دادن نداشته‌اند و با تصمیم کارفرما امروز دوباره فعالیت خودرا از سر گرفته‌اند.

به گفته آنها، بخش عمده‌ای از مشکلات مالی آنها ناشی از تاخیر در پرداخت صورت وضعیت‌های مالی است که همین مسئلع موجب از سر گیری اعتراضات آنها شده است.

آن‌ها می‌گویند در آخرین پیگیری‌های که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای تاکنون به ما داده نشده است.

درحالی‌که تلاش خبرنگار ایلنا برای تماس و گفتگو با مسئولان شرکت کشتی‌سازی بحرگستر ندیم هرمز در مقام کارفرما بی‌نتیجه باقی ماند، مسئول روابط کار دفتر خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس که کارگاه کشتی‌سازی بحر‌گستر در این محدوده قرار دارد، به ایلنا گفت: “کارگران این واحد صنعتی در دو روز گذشته بابت معوقات مزدی خود تجمع کرده‌اند”.

وی افزود: “در همین رابطه مسئولان مربوطه اداری و ستادی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در جریان مشکل کارگران بحرگستر هستند و در همین رابطه کمیسیون کارگری منطقه در جلسه اخیر خود مصوباتی را داشته است”.

در این رابطه گفته می‌شود که علت مشکل پیش آمده عدم وصول مطالبات معوقه و ثبت نشدن سفارش جدید است.

براساس این اظهارات قرار است تا پایان هفته جاری دست‌کم بخشی از مطالبات معوقه کارگران معترض بحرگستر پرداخت شود.

تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوصی‌سازی

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس صبح امروز یکشنبه (۵ شهریورماه) در اعتراض به خصوصی‌سازی وپرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل سازمان خصوصی‌سازی دست به تجمع زدند.

نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس صبح امروز در اعتراض به خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از سوی کارفرما مقابل ساختمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

شماری از این کارگران که بامداد امروز از محل کار خود در منطقه اسلامشهر راهی تهران شده‌اند، در تماس با ایلنا گفتند: “از اردیبهشت سال ۹۵ مدیریت شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شده‌ و روال پرداخت مطالبات مزدی آنها برهم خورده است به عنوان مثال در همین مدت پرداخت مزایایی همچون حق اضافه کاری، کارانه، بهره‌بری و بیمه تکمیلی  حدود ۱۲۰۰ کارگر شاغل در این شرکت با تاخیرهایی همراه بوده است”.

این کارگران با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: “زمانی که وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است، مدیریت جدید با افول ثبت سفارش مواجه شد و در نتیجه مشکل  کارکنان شروع شد”.

به همین دلیل کارگران این شرکت از سازمان خصوصی‌سازی توقع دارند که در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی، برای مشکل به وجود آمده چاره‌اندیشی کنند.

در این رابطه تلاش خبرنگار ایلنا برای تماس با مدیریت کنونی شرکت بی‌نتیجه باقیمانده است اما یکی از مسئولان سابق این شرکت در پاسخ به ایلنا گفت: “بخشی از مشکل کنونی به ساختار منابع انسانی شاغل بازمی‌گردد که در دوران مدیریت دولتی وجود داشته و در حال حاضر دیگر کارایی ندارد”.

در عین حال «علی نقی فرض علیوند» رئیس اداره کار شهرستان اسلامشهر  نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا، ارائه هرگونه توضیحات را منوط به نامه‌نگاری اداری کرد و گفت: “از دادن اطلاعات واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت تلفنی معذور است”.

صبح امروز صورت گرفت؛ تجمع کلاه‌زردها مقابل وزارت نیرو

به گزارش ایلنا، صبح امروز حدود سیصد نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق مقابل وزارت نیرو تجمع کردند.

صبح امروز (پنجم شهریور ماه) حدود سیصد نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل وزارت نیرو تجمع کردند.

اعضای شورای هماهنگی اپراتورهای پست‌های فشار قوی که در تجمع امروز حضور دارند، می‌گویند: “به نمایندگی از طرف هشت هزار اپراتور فشار قوی به تهران آمدیم تا برای چندمین بار با برگزاری تجمع، پیگیر حقوق قانونی خود باشیم”.

این اپراتورها دلیل تجمع را تعلل وزارت نیرو در تبدیل وضعیت خود عنوان می‌کنند و می‌گویند: “با وجود مجوزهای لازم از اداره امور استخدامی کشور، وزارت نیرو نسبت به تبدیل وضعیت اپراتورهای شاغل در پست‌های فشار قوی برق اقدام نمی‌کند؛ ما خواستار این هستیم که هرچه سریعتر این تکلیف قانونی انجام شده و تبدیل وضعیت شویم”.

تجمع تاکسی داران دراعتراض به راه اندازی تاکسی های اینترنتی

به گزارش تابناک، امروز (پنجم شهریور ماه) جمعی از رانندگان تاکسی در اعتراض به راه اندازی تاکسی های اینترنتی در یزد مقابل شورای شهر تجمع کردند.

این عده که حدود پنجاه نفر بودند صدور مجوز  از سوی اصناف برای راه اندازی تاکسی اینترنتی در یزد را اقدامی برای بیکاری تاکسی داران دانستند و از شورای شهر خواستند جلوی فعالیت این نوع تاکسی ها گرفته شود.

به گفته معترضان شهر یزد ظرفیت صدور این همه مجوز تاکسی را دارا نیست و نمی توان آنرا با دیگر شهر ها مقایسه کرد.

تاکسی داران معترض اعلام کردند اشتغالی که با راه اندازی تاکسی های اینترنتی در یزد ایجاد خواهد شد موجب بیکاری چهار برابری در میان تاکسی داران خواهد شد.

FacebookTwitterGoogle+ ایلنا 6 شهریور