هفت فعال سیاسی در مشهد دستگیر شدند

هفت نفر از فعالان سیاسی که گفته میشود با “انجمن پادشاهی” در ارتباط بودند و در شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام فعالیت داشتند توسط عوامل اطلاعات سپاه پاسداران در شهر مشهد دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، مأموران اطلاعات سپاه، هفت نفر را که تحت عنوان “انجمن پادشاهی” و کمپین “بازگشت شاهزاده” در تلگرام فعالیت می کردند بازداشت کردند.

دادیار شعبۀ ٢٣٣ ویژۀ جرائم رایانه‌ای و فضای سایبری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به گفت: «در پی رصد‌های اطلاعاتی نیروهای سپاه اخباری به دست آمد که نشان می‌داد افرادی، تحت القائات مسموم افراد ضدانقلاب، که در خارج از کشور به سر می‌برند و با عنوان «انجمن پادشاهی» شناخته می‌شوند و کمپین «بازگشت شاهزاده» را نیز هدایت می‌کنند، اقدام به راه‌اندازی یک سوپرگروه کرده‌اند که بیش از ٧۵٠نفر عضو دارد.».

دادیار دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد عنوان کرد: «اتهام متهمان این پرونده اهانت به مقدسات دین مبین اسلام، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام و تشکیل گروه علیه نظام جمهوری اسلامی است که قانون‌گذار برای متخلفان مجازات های مختلفی از جمله تا ده سال حبس در نظر گرفته است.».

این مقام قضایی توضیحی در مورد هویت و مشخصات افراد بازداشت شده ارائه نداد. هرانا 7 شهریور