صدور حکم اعدام برای ۳ متهم به سرقت

دادستان تهران در همایش یک روزه دادسراهای عمومی استان تهران با موضوع «تامین امنیت عمومی و مقابله با جرم سرقت» از صدور حکم اعدام برای ۳ متهم یک باند سرقت مسلحانه خبر داد.

 همایش یک روزه دادسراهای عمومی استان تهران با موضوع «تامین امنیت عمومی و مقابله با جرم سرقت»، روز چهارشنبه نوزدهم مهر ماه سال جاری با حضور معاون اول دادستان کل کشور، سرپرستان نواحی دادسرای تهران، دادستان‌های شهرهای استان تهران، فرمانده پلیس آگاهی ناجا، فرمانده پلیس تهران بزرگ، فرماندهان پلیس آگاهی شرق و غرب استان تهران، فرمانده و پلیس آگاهی تهران بزرگ، قضات ناحیه ۳۴ دادسرای تهران (ویژه سرقت) و قضات شعب تحقیق و اجرای احکام ویژه سرقت سایر نواحی تهران، به ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی برگزار گردید.

جعفری دولت‌آبادی در این نشست به پرونده ای مربوط به ۲۹۸ فقره سرقت از منازل مسکونی مردم اشاره نمود و با اعلام میزان اموال مسروقه موضوع این پرونده که ۲۱ میلیارد تومان می‌باشد، از صدور حکم اعدام برای سه متهم یک باند سرقت مسلحانه از مغازه‌ها خبر داد و اظهار داشت: “متهمان این پرونده با استفاده از سلاح گرم، قمه، شمشیر و دیگر سلاح‌های تیز، با حمله به فروشگاه‌ها و بعضاً مجروح نمودن صاحب فروشگاه یا مراجعین به آن، اموالی را به سرقت برده‌اند”.

تمرکز پلیس و دادستانی باید بر سرقت‌های حدی، مقرون به آزار، مسلحانه، باندی و سرقت‌های متعدد باشد

دادستان تهران با توضیح چندین پرونده قضایی دیگر از جمله ارتکاب ۳۲ فقره کیف قاپی و سه فقره سرقت مقرون به آزار توسط یک نفر، اظهار داشت: “تمرکز پلیس و دادستانی باید بر سرقت‌های حدی، مقرون به آزار، مسلحانه، باندی و سرقت‌های متعدد باشد و در کشف این جرایم و رسیدگی به آن‌ها، استراتژی مشخص و روشنی داشته باشد که شامل پیگیری و به نتیجه رساندن پرونده و اجرای احکام صادره است”. تسنیم 20 مهر