دادگاه رسیدگی به اتهامات سه شهروند دهگلانی برگزار شد

، روز چهاشنبه مورخ ۳ آبان ماه دومین و احتمالا آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات احمد، زبیر و افشین پناهی در محل دادگاه انقلاب شهر سنندج برگزار شد.

هر سه متهم نسبت خویشاوندی با یکدیگر دارند. یک منبع نزدیک به خانواده حسین پناهی در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت “هر سه این افراد متهم به تبلیغ علیه نظام از طریق مشارکت در برگزاری مراسم عید نوروز شده بودند. افشین حسین پناهی علاوه بر این اتهام، متهم به همکاری با احزاب کردی نیز شده بود.”

دومین جلسه محاکمه این افراد در مدت کوتاهی برگزار شد، احمد و زبیر حسین پناهی که با قید وثیقه آزاد هستند پس از محاکمه اجازه ترک دادگاه را یافتند.

با اینحال افشین حسین پناهی، دیگر متهم پرونده که هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می برد حکمی دریافت نکرد. قاضی پرونده در پایان جلسه اعلام کرد حکم آقای افشین حسین پناهی را ظرف یک هفته آینده صادر و ابلاغ خواهد کرد.

افشین حسین پناهی پس از پایان دادرسی به زندان مرکزی سنندج بازگردانده شد.

لازم به یادآوری است افشین حسین پناهی مورخ ۵ تیرماه پس از بازداشت برادرش، رامین حسین پناهی در منزل شخصی خود دستگیر شده بود.

زبیر و احمد حسین پناهی نیز اندکی بعد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شدند. این دو زندانی مورخ ۵ مردادماه با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه آزاد شده بودند.هرانا 4 آبان