سه تجمع اعتراضی برگزار شد

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۵، جمعی از سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین در اعتراض به وضعیت سپرده‌های خود مقابل مجلس تجمع کردند.

جمعی از سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین همزمان با حضور ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی مجلس، با حضور مقابل ساختمان مجلس برای چندمین بار نسبت به بلاتکلیفی اوضاع خود اعتراض کردند.

قرار است سیف در این نشست غیرعلنی درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری به نمایندگان گزارش دهد.

این جلسه از ساعت ۸ صبح امروز به ریاست علی لاریجانی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

تجمع اعتراضی صیادان چابهاری نسبت به عملکرد مدیر کل شیلات

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۵، به علت عدم توجه مسئولان به وضعیت صید و صیادان بلوچ و تمرکز بر پروژه های کلان ملی، صیادان چابهاری در اسکله صیادی و در مقابل شیلات تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روز یکشنبه صیادان چابهاری با تجمع در اسلکه صیادی چابهار و در مقابل اداره کل شیلات این شهر نسبت به عملکرد مدیر کل شیلات انتقاد کردند.

معترضان با در دست گرفتن پلاکاردهای خواستار استعفای هدایت الله میرمرادزهی مدیر کل شیلات شدند.

این صیادان می گویند: “نصب سیستم وی ام اس برابر با تعطیلی صید و صیادی در آبهای ساحلی و فراساحلی گردیده و منجر به بیکاری ۲۴ هزار نفر صیاد بصورت مستقیم و ۵۰ هزار نفر غیر مستقیم شده است”.

آنها همچنین نوشته اند: “مدیر کل شیلاتی که نمیتواند از صید و صیادی پشتیبانی کند نمیخواهیم، بی تجربگی ایشان باعث تعطیلی صید و صیادی شده است”.

هدایت الله میرمرادزهی مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان پیشتر نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی بود.

صیادان چابهاری با انتقاد از مسئولان گفته اند: “کسی ما را یاری نمی کند”

گفتنی است در سالهای اخیر طرح های کلانی تحت نام “توسعه سواحل مکران” چون پتروشیمی، فولاد، بندر شهید بهشتی، راه آهن چابهار- سرخس در حال اجرا هستند که منتقدان معتقد اند عدم توجه به شلات و صید و صیادی که از کارهای اصلی بومیان منطقه است و از سوی تمرکز بر پروژه های کلانی که در راستای ترانزیت کالا انجام می شوند بیانگر عدم توجه به توسعه سواحل مکران برای بومیان و صرفا توجه به اهداف کلان ملی است.

اعتراض دانشجویان دختر کوی چمران دانشگاه تهران به محدودیت‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۵، دانشجویان دختر خوابگاه کوی چمران دانشگاه تهران در دومین شب متوالی به مقررات محدودکننده خوابگاه‌ها علیه دختران اعتراض کردند.

این مقررات برای دانشجویان دختر آخرین ساعت مجاز بازگشت به خوابگاه را بین ۸ تا ۹ شب قرار می‌دهد و آنها را ملزم به تعیین زمان ورود و خروج به خوابگاه و پرکردن فرم تعهد در صورت دیرکرد می‌کند.

در اعتراض به چنین مقرراتی دختران دانشجو شنبه چهارم آذر، همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان، پس از ساعت اجباری بازگشت به خوابگاه، پشت درهای آن تجمع کردند و خواستار لغو مقررات تبعیض‌آمیز شدند.

آنها اعتراض‌ها را از اول آذرماه آغاز کرده‌اند. شنبه‌شب دومین شب این اعتراض‌ها بود. کمپین فعالین بلوچ / ایلنا / رادیو زمانه6 آذر