شش تجمع اعتراضی برگزار شد

مورخ کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه امروز نیز برای دومین روز متوالی با تجمع در مقابل ساختمان اداری کارخانه پی‌گیر مطالبات معوقه خود شدند.

صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ آذرماه) گروهی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه برای دومین روز متوالی بابت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند.

به گفته کارگران معترض علت برپایی این تجمع صنفی، پرداخت نشدن معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران بخش صنعت و کشاورزی و مشکلات کارگران بازنشسته است.

این کارگران که در رابطه با همین مطالبات روز گذشته تجمع مشابهی را برپا کرده‌بودند افزودند: در جریان تجمع دیروز، مدیریت بخش خصوصی مجتمع وعده پرداخت حداقل بخشی از مطالبات کارگران را داد اما هنوز نگران برطرف نشدن دغدغه‌های خود هستیم.

تجمع بازنشستگان کشوری مقابل مجلس/ معترضان: وعده‌هایی که دادند اجرایی نشد

ب مورخ صبح امروز تعدادی از بازنشستگان کشوری مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

از ساعت ده صبح امروز (نوزدهم آذر)، جمعی از بازنشستگان کشوری از نقاط مختلف کشور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

معترضان که برای چندمین بار در ماههای جاری است که مقابل مجلس جمع می‌شوند؛ می‌گویند: “وعده‌های مسئولان برآورده نشده‌است”.

آنها اجرای همسان سازی مستمری‌ها و ارتقاء خدمات بیمه تکمیلی را دو مطالبه اصلی مطرح می‌کنند و می‌گویند خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان بازنشستگان هستیم.

در تجمع امروز تعداد زیادی از فرهنگیان بازنشسته حضور داشتند.

تجمع کارگران لاوان تابلو کرمان مقابل ساختمان استانداری

برخ شماری از کارگران کارخانه «لاوان تابلو» در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود؛ مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.

صبح امروز (۱۹ آذر ماه) شماری از کارگران کارخانه «لاوان تابلو» در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.

منابع خبری در کارخانه « لاوان تابلو » علت برپایی این اعتراض صنفی را حدودا ۹ماه معوقات مزدی اعلام کرده‌اند.

کارگران لاوان تابلو یادآور می‌شوند که پیش از این نیز به دلیل بی‌توجهی‌مدیریت این واحد صنعتی، بابت معوقات مزدی خود اقدامات اعتراضی مشابهی را انجام داده بودند.

گفتنی است شرکت لاوان تابلو درزمینه ساخت انواع تابلوهای برق در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان فعالیت تولیدی دارد.

تجمع دوباره کارگران حمل ونقل خلیج فارس در تهران

مورخ صبح امروز شماری از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس در اعتراض به خصوصی‌سازی وپرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل ساختمان شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران تجمع کردند.

شماری از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس صبح امروز یکشنبه (۱۹ آبان ماه) مقابل ساختمان شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران واقع در میدان فاطمی تهران تجمع کردند.

این کارگران که صبح امروز از محل کار خود در منطقه اسلامشهر آمده بودند، در تماس با ایلنا گفتند: “بابت مطالبات صنفی‌مان در یکسال گذشته بارها مقابل نهاد های مختلف دولتی در شهرستان اسلامشهر و تهران تجمع کرده‌ایم که آخرینتجمع در روز چهاردهم آذر ماه مقابل یکی از دفاتر اصلی شرکت واقع در چهار راه چیت سازی برپا شد”.

کارگران معترض در تشریح مشکلات خود گفتند: “از اردیبهشت سال ۹۵ که مدیریت شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شد، روال پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای آنها برهم خورده است”.

این کارگران با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: “بعد از اینکه وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، مدیریت جدید با افول ثبت سفارش مواجه شد و در نتیجه مشکل پرداخت مطالبات کارکنان شروع شد”.

کارگران بازنشسته فولاد مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند

مورخ صبح امروز گروهی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور که از شهر‌ها و استان‌های مختلف به تهران آمدند برای چندمین بار بار در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش منابع خبری ایلنا گروهی از کارگران وکارکنان بازنشسته فولاد که برای چندمین بار از سراسر کشور به تهران آمده‌‌بودند، ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه ۱۹ آذر ماه) مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اجتماع کردند.

زمان برپایی این تجمع با تقدیم لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ به مجلس مقارن بود و تجمع کنندگان از نمایندگان مجلس خواستار لغو خودگردانی صندوق فولاد، مکلف کردن دولت به اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان مطابق آیین‌نامه معتبر فولاد، پرداخت به موقع حقوق و هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از محل اعتبارات بودجه‌ ۹۷ شدند.

تجمع دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت مقابل وزارتخانه

مورخ صبح امروز حدود صد نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در تهران تجمع کردند.

در این تجمع که مقابل وزارت نفت برگزارشد، معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی به شرایط استخدامی وزارت نفت اعتراض کردند.

این دانشجویان می‌گویند بایستی تمهیداتی برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نظر گرفته شود.

فارغ‌التحصیلان نفت پیش از این بارها در اعتراض به شرایط استخدامی خود تجمع کرده‌اند. ایلنا 19 آذر