صدور حکم اعدام برای یک زندانی

مرد افغانستانی که به اتهام قتل و سرقت ۱۵‌میلیون‌ تومان طلاهای زن سالخورده بازداشت شده، روز گذشته محاکمه و به اعدام و ۱۰سال حبس محکوم شد.

دوازدهم فروردین‌ماه سال ۹۵، زن جوانی مأموران پلیس تهران را از قتل مادر ۷۰ ساله‌اش به نام پروین باخبر کرد و به مأموران گفت: «مادرم سال‌ها بود که تنها زندگی می‌کرد و هرازگاهی به دیدنش می‌رفتیم، اما هر روز با او تماس داشتیم و از حالش باخبر بودیم. روز گذشته چند بار تلفن کردم، اما پاسخی نشنیدم. به خانه‌اش آمدم و چند بار زنگ زدم، اما او در را باز نکرد. با کلیدی که همراه داشتم وارد خانه شدم که با جنازه او در حالیکه دست و پایش بسته شده بود، روبه‌رو شدم.‌»

با این توضیحات مأموران به آدرس منزل پیرزن رفتند و با انتقال جسد به پزشکی قانونی در بررسی‌‌های میدانی دریافتند، طلاهای مقتول به ارزش ‌۱۵‌میلیون تومان نیز سرقت شده است.

همچنین در گام بعدی تحقیقات مشخص شد مقتول با مردان غریبه رفت و آمد داشته است.

به این ترتیب با بررسی فهرست تماس‌های زن سالخورده، مرد افغانستانی به نام فؤاد به عنوان اولین مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد. با انتقال متهم به پلیس‌آگاهی وی تحت بازجویی‌های مقدماتی به قتل و سرقت طلاهای زن سالخورده اعتراف کرد و گفت با او رابطه پنهانی داشته است.

با اقرارهای متهم پرونده کامل و به شعبه چهار دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روز گذشته مقابل هیئت قضایی به ریاست قاضی عبداللهی و مستشار واعظی قرار گرفت.

بعد از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان دو پسر مقتول درخواست اعدام کردند و دختر مقتول درخواست دیه کرد.

سپس متهم به دستور ریاست دادگاه در جایگاه قرار گرفت و با انکار جرمش گفت: «در قتل نقشی نداشتم و همه اظهاراتم تحت فشارهای بازجویی بوده است.‌»

او در شرح ماجرا گفت: «من و دوستانم از قبل مقتول را می‌شناختیم. روز حادثه چهار نفر از آنها با مقتول قرار گذاشته بودند تا به خانه‌اش بروند و کار ساختمانی انجام دهند. آنها برای قرار ملاقات با تلفن همراه من تماس گرفتند و بعد از ساعتی به خانه پیرزن رفتند. من مقابل خانه مقتول ایستادم و وارد خانه نشدم. ساعتی بعد دوستانم آمدند و متوجه قتل و سرقت طلاهای پیرزن شدم حالا آنها متواری‌اند و من گرفتار شدم.‌‌»

قاضی گفت: «‌شما در جریان تحقیقات به قتل و سرقت طلاهای پیرزن اعتراف کرده و صحنه جرم را هم بازسازی کرده‌ای، چطور حالا قتل را به گردن افراد دیگر می‌اندازی؟»

متهم گفت: «‌من حرف‌های قبلی را قبول ندارم.»

در پایان هیئت قضایی بعد از شور، دفاعیات متهم را نپذیرفت و او را به اعدام و ۱۰سال حبس محکوم کرد. جوان آنلاین 20 آذر