گزارش تکمیلی از اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

سحرگاه ۲۹ آذرماه زندان رجایی شهر کرج شاهد اجرای حکم اعدام گروهی از زندانیان بود که حداقل ۵ تن برآورد می شوند.

مقامات قضایی با گذشت زمان اطلاعات تازه ای از اعدام شدگان به دست داده اند. بر اساس این اطلاعات مشخص است دو تن از اعدام شدگان در قتل ماموران پلیس نقش داشته اند.

یکی از این افراد نیما اسماعیلیان نام دارد که هرانا پیش تر درباره او و جزییات پرونده اش اطلاع رسانی کرده بود.

امروز نیز رسانه های داخلی از جمله رکنا گزارش کردند محکوم دیگری از گروه اعدام شدگان متهم به قتل مامور بود، نام او عباس ذکر شده است که با هویت و جزییات پرونده “امیرعباس اردستانی” همخوانی دارد.

بر اساس گزارشات منتشره، در این ماجرا که از ساعت ۲۴ شامگاه ۲۸ مرداد سال ۸۹ آغازشده بود دو مأمور کلانتری شهرزیبا هنگام گشت‌ به دو جوان که در فضای سبزحاشیه خیابان پرسه می‌زدند، مظنون شدند.

آنها پس ازبازرسی بدن مظنونان درحال انتقال آنها به کلانتری بودند که یکی از آنها به نام عباس که در اختیار سرباز کلانتری قرارداشت درفرصتی مناسب پشت فرمان خودرو پلیس نشست و گاز را فشارداد، اما سرباز که درتلاش برای جلوگیری از فرار متهم بود خود را از شیشه سمت شاگرد آویزان کرد اما عباس بدون اعتنا به این موضوع با سرعت به حرکتش ادامه داد که سرباز به‌طور دلخراشی کشته شد.

با این حال او و همدستش خیلی زود دستگیرشدند تا اینکه عامل قتل پس از محاکمه به اعدام محکوم شد.

محمد شهریاری- سرپرست دادسرای امور جنایی تهران- گفت: “عامل جنایت که از سوی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شده بود پس از تأیید نهایی حکم، چند روز قبل اعدام شد”. رکنا 5 دی