مرگ دومین بازداشتی در ادارە اطلاعات سنندج

روز گذشتە دو بازداشت شدە شهر سنندج پس از نزدیک بە ١٠ روز بازداشت جنازەهایشان تحویل خانوادەهایشان دادە شد.

هویت احراز شدە دیگر قربانی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنە ”کیانوش زندی“ می باشد کە جنازە وی هم زمان با سارو قهرمانی تحویل خانوادەهایشان دادە شدە و دفن شدەاند.

یکی از نزدیکان کیانوش زندی ضمن تایید این خبر بە ”هەنگاو“ اعلام کرد کە کیانوش در حالی  کە با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی زخمی شدە بود، بازداشت شدە بود.

این منبع کە بە دلایل امنیتی نخواست  نامش فاش شود اعلام کرد کە ادارە اطلاعات روز شنبە بە منزل کیانوش رفتە و مادر وی را با خود بردە و همان روز جنازە کیانوش را بدون هیچگونە مراسمی دفن کردەاند.

این منبع در تایید خبری کە هفتە گذشتە سایت ”هەنگاو“ بە عنوان تنها رسانە خبری منتشر نمودە بود، اعلام کرد کە سارو و کیانوش در تیراندازی  روز پنج شنبە ( ١٤ دی/ ٤ ژانویە) زخمی شدە و طی ١٠ روز گذشتە در بازداشتگاه ادارە اطلاعات بە سر بردە بودند.

”هەنگاو“ پیشتر در خبری از کشتە شدن و دو نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر در تیراندازی نیروهای امنیتی در نزدیکی پل قشلاق شهر سنە خبر دادە بود.

این منبع در ادامە ضمن تایید کشتە شدن دو نفر دیگر اعلام کرد کە یک نفر هم کە از این حادثە فیلم گرفتە است، توسط نیروهای امنیتی هدف قرار گرفتە و پس از زخمی شدن دستگیر شدە است. بدین ترتیب شمار قربانیان این حادثە ٥ نفر می باشد.

”هەنگاو“ پیشتر هویت یکی از زخمی شدگان را کە ظاهرا همان کسی می باشد کە جنایت را فیلمبرداری کردە است ”آرام معازی“ اعلام کردە بود.

با این حال این منبع تاکیید دارد کە سارو و کیانوش وقتی دستگیر شدە بودند زندە بودەاند.

یکی دیگر از نزدیکان کیانوش بە خبرنگار ”هەنگاو“ اعلام نمود کە ادارە اطلاعات بە ما گفتە است تحت هیچ شرایطی اجازە ندارید با هیچ رسانەای صحبت کنید و باید در جواب همە بگویید کە کیانوش با تصادف جانش را از دست دادە است.

عطا اللە پدر کیانوش نیز چند سال پیش در زندان بە سر می برد و حتی اجازە شرکت وی در مراسم عزاداری پسرش دادە نشدە است و مادرش نیز برای تامین امرار معاش مشغول کار می باشد.

بدین تریب با احراز هویت سە تن از قربانیان این جنایت، هنوز هویت دو تن از افرادی کە توسط نیروهای امنیتی با شلیک مستقیم کشتە شدەاند برای ”هەنگاو“ احراز نشدە است. هه نگاو 24 دی