ملاقات خانواده زندانیان محکوم به اعدام اهل سنت با مسئولین سه قوه

خبرگزاری هرانا – خانواده چهارتن از زندانیان عقیدتی اهل سنت محکوم به اعدام طی روز جاری با مسئولین قوه قضائیه، مجریه و مقننه دیدار کردن و نامه‌های خود را تسلیم این مراجع کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز چهارشنبه ۴ دی ماه خانواده‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی به مقایل مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده و با نمایندگان اهل سنت مجلس دیدار داشتند.
این خانواده‌ها همچنین به دفتر ریاست جمهوری رفته و پس از عدم دریافت جواب مشخص یا دیدار با یکی مسئولین از این نهاد به نزد علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی مراجعه کرده و ضمن ملاقات با وی نامهٔ تظلم خواهی خود را تسلیم وی نمودند.
خانوده‌های زندانیان محکوم به اعدام اهل سنت در ادامه دیدارهای خود به سازمان حقوق بشر اسلامی مستقر در قوه قضائیه مراجعه کرده و نامه‌های خود را به این نهاد نیز ارائه دادند.
یک منبع آگاه به گزارشگر هرانا گفت: «خانواده‌ها طی نامه‌ای که به مراجع سه قوه ارائه نمودند اعلام کردند که خواهان برگزاری مجدد دادگاه عزیزانشان در دادگاهی علنی و عادل هستند.»
وی در ادامه گفت: «حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی صفحات بازجویی را بدون اطلاع از محتوا و با وعده آزادی امضا کرده‌اند. بازجویان وزارت اطلاعات از کم سوادی ایشان سوء استفاده کرده و درحالی که ایشان توان خوانش صفحات بازجویی را نداشته‌اند توسط بازجویان فریفته شده‌اند. این چهار زندانی با وکیل تسخیری محاکمه شده‌اند در حالی که قصد داشتند وکیل انتخابی داشته باشند. وکیل تسخیری هم بدون ملاقات با ایشان و بدون خوانش پرونده فقط در جلسه حضور پیدا کرده و صورت جلسه را امضا کرده و یک کلمه هم دفاع نکرده است. این درحالی است که طبق قانون متهم اگر بخواهد باید اجازه اختیار وکیل را داشته باشد. این بدان معناست که دادگاه آمادگی ایشان و خانواده‌هایشان را مبنی بر استخدام وکیل انتخابی مورد توجه قرار نداده و متاسفانه وکیل تسخیری هم در هماهنگی کامل با دادستان و دادگاه عمل نموده تا حکم اعدام این چهار زندانی بصورت ناعادلانه صادر شود.»
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.