تداوم اعتصاب زندانی سیاسی کُرد و افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت جسمانی او

zzzzایرج محمدی زندانی سیاسی کُرد 16 روز است در اعتراض به رفتار مسوولان زندان و پس از انتقال وی به سلول انفرادی، اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانی سیاسی ایرج محمدی ۲۱ دی‌ماه 1392 در پی اعتراض به برخوردهای غیر انسانی مسوولان زندان و اخاذی آنها از دیگر زندانیان، توسط خسروی رییس زندان به سلول انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل شد و از آن زمان تاکنون اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی کُرد به کمپین گفت که از زمان انتقال وی به قرنطینه تاکنون از وضعیت و شرایط وی هیچ خبری در دست نیست.
ایرج محمدی فرزند محمد، اهل شهرستان میاندواب، در تاریخ 1/7/86 توسط حفاظت اطلاعات ارشد سپاه در شهرستان پیرانشهر دستگیر شد که بعد از تفهیم اتهام، به بازداشتگاه 81 رمضان سپاه منتقل شد.
این زندانی سیاسی مدت 8 ماه در سلول انفرادی تحت شدیدترین شکنجه‌های غیرانسانی بود که در نهایت از 28/7/88 تا 3/8/88 جلسه دادرسی‌ها انجام شد و نامبرده در بین 9 نفر متهم، به عنوان متهم ردیف اول به اعدام محکوم شد. دادگاه نظامی شعبه 2 استان آذربایجان غربی حکم را به وی ابلاغ کرد که حکم صادره در شعبه 31 دیوانعالی، توسط قاضی سلیمی بررسی و حکم اعدام تایید شد.
پس از تایید حکم اعدام ایرج محمدی، او از قوه قضاییه طبق ماده 272 درخواست اعاده دادرسی کرد و درخواست قبول شده و پرونده جهت بررسی مجدد، به دادگاه شعبه 1 نظامی استان آذربایجان غربی ارجاع و با دادگاهی مجدد موافقت شد. این زندانی سیاسی در این دادگاه به 10 سال تبعید در زندان زاهدان محکوم و این حکم نیز دوباره توسط شعبه 31 دیوانعالی تایید شد.
گفتنی است بعد از اعتراض این زندانی و ارجاع پرونده به دادگاه شعبه 1 نظامی استان آذربایجان غربی و دادگاهی مجدد، وی به 10 سال تبعید در زندان زاهدان محکوم شد و هم‌اکنون دوران حکم خود را در این زندان سپری می‌کند.