انتقال سمکو خلقتی به سلول انفرادی به بهانه ملاقات با خانواده‌اش

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzآژانس کُردپا: یک زندانی سیاسی کُرد ساکن شهرستان مهاباد در زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی منتقل گردید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سمکو خلقتی زندانی سیاسی کُرد به دلیل شرکت در اعتصاب سه روزه زندانیان سیاسی سالن ١٢ زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی این زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع از زندان رجایی شهر کرج به خبرنگار کُردپا گفت: این زندانی سیاسی روز چهارشنبه نهم بهمن‌ماه به بهانه ملاقات با خانواده‌اش از سالن ١٢ به سلول انفرادی منتقل گردید.

سمکو خلقتی ٣٥ ساله و ساکن شهرستان مهاباد، بیست و هشتم دیماه سال ٨٨ در حالی که در راکتور آب سنگین اراک مشغول کار بود، از سوی نیروهای اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران بازداشت گردید.

این زندانی کُرد، فارغ‌التحصیل رشته‌ی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف تهران می‌باشد که از سوی دادگاه انقلاب اراک به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران به ١٥ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم این زندانی کُرد در دادگاه تجدید نظر تأیید و در آبانماه امسال نیز حکم ١٥ سال حبس وی در دیوان عالی کشور تأیید گردید.

سمکو خلقتی متأهل و صاحب یک فرزند ده ساله که به مدت چهار سال است در زندان رجایی شهر کرج در بازداشت بسر می‌برد و هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت‌اش می‌باشد.