بازداشت و احضار شهروندان کُرد در سنندج و بوکان

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عصر روز شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه، رضا شریفی بوکانی، فعال سیاسی سابق توسط حفاظت اطلاعات سپاه در مهاباد احضار شد.
یک منبع مطلع در بوکان ضمن تأیید این گزارش به آژانس کُردپا گفت: برگه‌ی احضاریه مقرر داشته که ساعت ١٠ صبح روز هفتم اردیبهشت‌ماه در اداره‌ی حفاظت اطلاعات سپاه حضور یابد.

رضا شریفی بوکانی، فعال سیاسی سابق توسط حفاظت اطلاعات سپاه در مهاباد احضار گردیداین منبع می‌افزاید: در هفته‌ی جاری، رضا بارها با تماس تلفنی از سوی اداره‌ی حفاظت اطلاعات سپاه روبرو گردیده و این امر نگرانی و وحشت خانواده‌ی شریفی بوکانی را درپی داشته است.
به گفته‌ی افراد مطللع، رضا شریفی بوکانی، فعال سیاسی سابق احتمالا در ارتباط با “تماس برخی نهاد و شخصیت مدافع حقوق‌بشر” با وی، احضار شده.
رضا شریفی بوکانی سال ١٣٨٩ توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به سه سال و شش ماه حبس محکوم شد.
يزدان حسين‌پناهی از سوی “نيروهای اداره اطلاعات” بازداشت شده است
روز سه‌شنبه، ٢٢ مردادماه این فعال سیاسی کُرد پس از گرفتن تعهد کتبی از وی که دیگر از فعالیت‌های سیاسی خودداری نماید، از زندان آزاد گردید.

از سنندج نیز گزارش می‌رسد که یک جوان کُرد به نام يزدان حسين‌پناهی اوایل هفته‌ی گذشته از سوی “نيروهای اداره اطلاعات” بازداشت شده است.

طبق گزارش دیدبان حقوق‌بشر کُردستان، این شهروند ٢٣ ساله بە “مکانی نامعلوم” انتقال یافته و هیچ‌گونە “تماسی با خانوادەاش” نداشتە است.

از اتهامات احتمالی به یزدان حسین‌پناهی نیز گزارش دقیقی در دسترس نمی‌باشد.