با مرخصی درمانی فعال کارگری مخالفت شد

قاضی پرونده محمد جراحی، فعال کارگری که تحت انجام پرتو‌درمانی بیماری سرطان قرار دارد، با مرخصی درمانی وی مخالفت کرده‌ است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، محمد جراحی که به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است، به بیماری سرطان تیروئید مبتلاست و بیماران سرطانی پس از پرتو درمانی به مدت یک هفته باید در قرنطینه باشند چرا که تشعشعات درمانی برای سایرین ایجاد مشکل خواهد کرد.قاضی پرونده محمد جراحی، فعال کارگری که تحت انجام پرتو‌درمانی بیماری سرطان قرار دارد، با مرخصی درمانی وی مخالفت کرده‌ است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، محمد جراحی که به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است، به بیماری سرطان تیروئید مبتلاست و بیماران سرطانی پس از پرتو درمانی به مدت یک هفته باید در قرنطینه باشند چرا که تشعشعات درمانی برای سایرین ایجاد مشکل خواهد کرد.

از سوی دیگر بر طبق قوانین موجود ایران، مقامات قضایی موظف هستند زندانی مبتلا به بیماری‌های حاد را آزاد کنند تا در خارج از زندان، تحت درمان قرار گیرد.

محمد جراحی که به همراه شاهرخ زمانی و تعدادی از فعالان دانشجویی چپ تبریز، خرداد ماه ۱۳۹۰ بازداشت شده بود، دومین سال محکومیت خود را در زندان تبریز می‌گذراند.

وی به علت فعالیت‌های صنفی-سیاسی کارگری، به پنج سال زندان محکوم شده است.

شاهرخ زمانی نیز که به دلایل مشابه، به یازده سال زندان محکوم شده، پس از تبعید غیر قانونی از زندان تبریز به یزد، هم اکنون در حال سپری کردن دومین سال محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج است.