دادخواهی یک زندانی سیاسی کُرد از محافل حقوق‌بشری جهان

zendaniآژانس کُردپا: یک زندانی ٧٢ ساله درپی نوبت پزشکی و ممانعت خشونت‌آمیز افسرنگهبان زندان رجایی‌شهر کرج، دادخواهی خود را به محافل حقوق‌بشری جهان اعلام کرد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، نامیق محمود در روز چهارم خردادماه هنگام اعزام به بیمارستان توسط یکی از مأمورین زندان به نام”م.م” پس از آنکه در جیب لباسش ١ عدد کارت تلفن عمومی پیدا کرد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه‌ی شکم زخمی و سپس بیهوش شد.

این مأمورضارب از سوی مسئولان زندان برای چنین برخوردی با آقای محمودی، مورد تشویق قرار گرفت و به مرخصی فرستاد شد.

این زندانی سیاسی کُرد مدت ١٤ ماه است برای معالجه‌ی چشم در رفت و آمد به مراکز درمانی می‌باشد و چند روز قبل نیز با زدن دستبند، پابند و لباس مخصوص در حال اعزام به بیمارستان بود.

دادستان تهران به منظور التیام اثرات ضرب و جرح بر بدن نامیق و جلوگیری از اعتراض هم‌بندی‌هایش، او را به مدت ١٢ ساعت راهی قرنطینه‌ی زندان می‌کند.

یک منبع مطلع از داخل زندان رجایی‌شهر کرج به خبرنگار کُردپا گفت: نامیق شکایت‌نامەای را با همکاری همبندیان خود تنظیم و برای پیگیری بە مراجع قضایی فرستاد و بدین وسیلە از همەی محافل حقوق‌بشری جهان و انسان‌های آزادەی دنیا استدعا دارد بە هر شیوەای ممکن از تکرار این “جنایات” علیە زندانیان سیاسی و عادی کە هر روز بەطور معمول توسط برخی از مامورین زندان انجام می‌شود و با سکوت و بایکوت همراە است، جلوگیری نمایند.

“نامق محمودی” ٧٢ ساله، اهل روستای “ایرانخواه” از توابع شهرستان سقز بوده که همراه با سه پسرش و فرد دیگری اهل همین روستا در سال ١٣٩١ توسط نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران بازداشت شده است، اما تاکنون و علی‌رغم گذشت یک سال از بازداشت این زندانی کُرد، پرونده‌ی وی همچنان نامعلوم است.