ارتش در کرمانشاه مانع تعریض یک جاده‌ی استراتژیک شد

Serpel-Dalaho-418x215 فعالان کرمانشاهی از جلوگیری ارتش حکومت اسلامی ایران جهت تعریض جاده‌ی “سرپل‌ذهاب به دالاهو” خبر دادند.
به گزارش ماف نیوز، در پی توقف تعریض جاده‌ی اقتصادی سرپل‌ذهاب به دالاهو در استان کرمانشاه که منتهی به بازارچه‌ی مرزی پرویزخان بوده و تردد کامیون‌ها و تانکرهای نفت‌کش عراقی در آن به صورت شبانه‌روزی جریان دارد شورای شهر سرپل‌ذهاب طی نامه‌ای اعتراض شدید خود را از این اقدام ارتش ابراز کردند.

در بخشی از این نامه که خطاب به استاندار استان کرمانشاه می‌باشد آمده است: به علت کم عرض بودن جاده از مسیر سرپل ذهاب به گردنه‌ی “پاطاق” و ترافیک حاد و مشکل‌ساز، تاکنون تعدادی از هموطنان دچار حادثه شده و فقط در یک حادثه‌ی دلخراش بیست نفر جان باختند اما متاسفانه با مخالفت ارتش عملیات راه‌سازی مجددا متوقف شده است.
در نامه‌ی ارسالی به استاندار کرمانشاه، شورای شهر سرپل‌ذهاب عاجزانه و بخاطر رضای خداوند تقاضای حل معضل و رسیدگی به این مشکل مردم منطقه شده و پیش‌بینی گردیده که در آینده‌ی نزدیک ارتش حکومتی از تعریض خیابان‌ها و کوچه‌هاس سطح شهرها نیز جلوگیری کند.
شهرستان سرپل‌ذهاب با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۲۵ کیلومتر با مرز عراق فاصله داشته و به گفته‌ی خود مسئولان دولتی یکی از مناطق بسیار محروم غرب کشور است.
مردم سرپل‌ذهاب کُردزبان بوده و به لهجه‌ی گورانی و کلهری سخن می‌گویند.