ایجاد رعب و وحشت در سلماس به بهانه‌ی پاکسازی مناطق از مواد مخدر

Selmas-Polis-300x214از صبح امروز برخی از محلات سلماس شاهد حضور نیروهای نظامی بود که به بهانه‌ی پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر اقدام به نمایش قدرت امنیتی نظام و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم کردند.
به گزارش ماف نیوز، از صبح امروز نیروهای نظامی ایران به همراه جمعی از مسئولان بلندپایه‌ی دولتی در برخی از محلات شهرستان سلماس حضوری همراه با خشونت داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی سلماس گفته است این طرح به منظور پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر اجرا شده اما با توجه به تجارب گذشته احتمال می‌رود طرحهای اینچنینی نمایش قدرتی در آستانه انتخابات پارلمانی ایران باشد.
این طرح که برای مردم تازگی ندارد دست کم در محلات اسلام آباد، تازه‌شهر و مرکز شهر سلماس اجرا می‌شود.
مشکل اعتیاد سالهاست که خصوصا در کُردستان بیداد می‌کند. کارشناسان اجتماعی، فقر، بیکاری و نا امیدی حاصل از آن را عوامل اصلی روی آوردن مردم به مواد مخدر می دانند این درحالیست که نظام ایران همواره سعی کرده این مشکل را از طرق تنبیهی خشونت آمیز حل کند که تحقیر معتادین در طرحهای خیابانی اینچنینی و اعدام سالانه دهها متهم به جرائم مربوط به مواد مخدر از نشانه های واضح آن است.
طی بیش از سه دهه‌ی حکومت، جمهوری اسلامی وعده‌های متعددی برای ایجاد اشتغال و کمک به رونق اقتصادی مردم داده اما این وعده‌ها حتی بصورت مقطعی و موضعی نیز انجام نشده است.