گفتگو درباره بیکاری سبب بازداشت یک شهروند عرب شد

timthumb (1)بنا بر گزارش فعالان حقوق بشر از احواز مهدی سعیدی سعیداوی فارغ التحصیل مهندسی نفت در مقطع کارشناسی ارشد در اعتراض به بیکاری خود در نماز جمعه روز گذشته ۲۴ آوریل ۲۰۱۵ در شهر خفاجیه (۵۵ کم غرب احواز مرکز اقلیم) توسط نیروهای انتظامی بازداشت شد.
مهدی سعیدی سعیداوی پس از پایان تحصیلات خود و اخذ مدرک فوق لیسانس مهندسی نفت با مراجعه به سازمانهای کاریابی و اداره کار با جواب منفی آنها روبرو شده بود. همزمان شرکت های منطقه نیروی کار خود را از استان ها و اقلیم دیگر و عمدتا از میان نیروهای غیر عرب استخدام می کنند.

آمارهای دولت آپارتاید ایران گویای گسترش بیکاری با رقمی بالغ بر ۷۰ در صد در میان قشر جوان احواز است. فعالان عرب می گویند که دولت نژادپرست ایران با طراحی سیاست های عرب ستیزانه به صورت مهندسی شده هسته های اجتماعی مردم عرب را به سوی بیکاری، فقر و انهدام اجتماعی سوق می دهد.
گسیل رقم های بزرگی از مهاجران به اقلیم احواز ، اسکان آنان و اعطای فرصت های شغلی برای آنها و به حاشیه راندن مردم عرب آنها را از دست یابی به بدیهی ترین حقوق خود محروم ساخته است. این موضوع خود گواه دیگری بر گفته های فعلان سیاسی و حقوق مردم عرب قلمداد می شود.
جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- اخبار
* عکس» مهدی سعیدی سعیداوی در حالت ایستاده دیده می شود، او مشغول گفتگو درباره بیکاری با امام جمعه شهر است که پس از این گفتگو بازداشت شد.