شلیک نظامیان ایران/اصابت گلوله به سر شهروند کُرد، وی را مجروح کرد

26746یک شهروند کُرد اهل شهرستان ثلاث‌ باباجانی براثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران به شدت زخمی گردید.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته، نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران با شلیک به خودروی یک شهروند کُرد اهل ثلاث باباجانی به نام صلاح ویسی که در حال تردد از مسیر جاده “کوزران” بوده، موجب زخمی شدن وی شدند.
یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: نیروهای نظامی حکومتی به ظن حمل کالای قاچاق خودروی این شهروند کُرد را هدف تیراندازی قرار داده‌اند.

صلاح ویسی براثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت به شدت زخمی گردید
گفته می‌شود، در نتیجه این تیراندازی، گلوله‌ای به سر صلاح ویسی اصابت و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی کرمانشاه بستری می‌باشد.
پزشکان بیمارستان وضعیت عمومی این شهروند کُرد را وخیم اعلام کردند.
همچنین، روز یکشنبه سوم خردادماه، نیروهای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران به کولبران و کاسبکاران در شهرستان پاوه یورش برده و اقدام به ضبط کالای آنان کردند.
درپی یورش نیروهای نظامی حکومتی، مردم نوسود به استمداد از کولبران شتافته و مانع ضبط و انتقال کالای کولبران شده بودند.
درگیری نیروهای نظامی با مردم تا بامداد روز دوشنبه ادامه داشته و در این میان شماری از افراد سودجو وابسته به نیروهای حکومتی اقدام به سرقت کالای کولبران و کاسبکاران کرده بودند.

شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت ایران به شهروندان کُرد در جاده‌های مواصلاتی کُردستان ایران به ظن حمل کالای قاچاق یکی از دلایل کشته شدن شهروندان است که در بسیاری موارد هم بعد از آن مشخص می‌شود که این شهروندان هیچ گونه کالای قاچاقی را به همراه نداشته‌اند.

بااستناد به آمار ثبت شده در مرکز آژانس خبررسانی کُردپا، از آغاز سال جاری تاکنون، ٦ شهروند کُرد در جاده‌های مواصلاتی کُردستان ایران توسط نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران کشته و زخمی شده‌اند.