تنش و ناآرامی در اشنویه، کشته و زخمی شدن ٢ شهروند کُرد را در پی داشت

26749 تیراندازی نظامیان حکومت اسلامی ایران در حومه اشنویه، کشته و زخمی شدن چند شهروند کُرد را در پی داشت.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز پنج‌شنبه هفتم خردادماه، یک شهروند کُرد براثر تیراندازی نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در بخش “نالوس” اشنویه جان باخته و یک شهروند دیگر به شدت زخمی گردید.

گفته می‌شود، یکی از این شهروندان از سوی نیروهای حکومتی بازداشت شده که سپس اقدام به فرار نموده و هم‌اکنون ناپدید شده است.

وب‌سایت کُردستان میدیا، در این‌باره اعلام کرده: در نتیجه این شلیک نظامیان حکومتی، “ریبوار مولودی” جان خود را از دست داده و جسد وی به ارومیه منتقل شده است و همچنین نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران “جسیم قربانی” یکی از زخمی‌شدگان این حادثه را بازداشت کرده‌اند.

از دیگر سو، شنیده‌ها حاکی از آن است که شب گذشته، یک درگیری میان نیروهای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی اشنویه در بخش “نالوس” با چند فرد مسلح ناشناس روی داده است.

در این ارتباط، سه شهروند بازداشت و ٢ مأمور نیروی انتظامی زخمی شده‌اند.

تاکنون دلیل این درگیری و هویت بازداشت‌شدگان و زخمی‌شدگان معلوم نشده است.

طی هفته‌های اخیر، رهبری حزب دمکرات کُردستان ایران، از احزاب اپوزسیون حکومت اسلامی ایران دستور اعزام پیشمرگه‌های این حزب به مناطق مرزی ارومیه، اشنویه و پیرانشهر را صادر کرده و مقامات بلندپایه‌ی آن؛ انجام مأموریت‌های سیاسی ـ تشکیلاتی را از اهداف چنین اقدامی عنوان کرد‌ه‌اند.

درپی تحرکات نظامی حزب دمکرات کردستان ایران، سپاه پاسداران در مناطق کُردنشین ایران جهت مقابله با تحرکات نظامی این حزب، نیروهای بومی سپاه در اشنویهو ارومیه به حالت آماده باش درآورده است.