اعتیاد، زنان ارومیه را در خود تنیده است

9363 میزان اعتیاد درمیان زنان ارومیه روند رو به رشدی به خود گرفته و این روند سبب افزایش معتادان این استان شده است.
به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، با استناد به آمارهای رسمی، رشد اعتیاد در بین زنان ارومیه روند تساعدی به خود گرفته و مصرف مواد مخدر در زنان این استان، بیشتر به صورت صنعتی و با مصرف شیشه صورت می‌گیرد.

به گفته یک کارشناس اعتیاد سازمان بهزیستی ارومیه، بیشتر زنان معتاد از طریق همسر و اعضای نزدیک خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند و گفت: “اعتیاد با فقر، بیکاری، در دسترس بودن مواد مخدر، مشکلات خانواده و جدایی والدین رابطه تنگاتنگی دارد و روابط عاطفی خانواده ها، کاهش مشکلات مالی، رفع معضل بیکاری و بهبود وضعیت زندگی مردم در کاهش ابتلا به اعتیاد تاثیرگذار هستند”.

جدیدترین آمارهای رسمی حاکی از وجود یک میلیون و ٣٥٠ هزار معتاد در ایران می‌باشند، که از این میان با استناد به آمارهای رسمی، سال ١٣٨٥ نزدیک به ٥% از معتادان ایران را زنان تشکیل می‌دادند، اما هم‌اکنون این رقم به بیش از ١٠% رسیده است.

آمارها نشانگر این هستند که ۶۲% زنان معتاد متاهل هستند و سن شروع اعتیاد برای ۵۰% از زنان مصرف‏ کننده مواد مخدر در سن ۱۵ تا ۱۹ سالگی بوده است.

زنان با توجه به اینکه در معرض انواع سوء‌استفادەهای جنسی، جسمی و عاطفی قرار دارند، بنابراین زمینه‌ی ابتلای آنان به اعتیاد به مواد مخدر بیشتر فراهم می‌شود.