برگزاری دادگاه برای سه نفر از بازداشت شدگان نصیر آباد سرباز

5734ccbbcc4bd04e97372ff3dad99251_Lسه نفر از 12 جوان بازداشت شده نصیر اباد سرباز- بلوچستان دادگاهی شدند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز گذشته 3 تیر ماه ماموران زندان زاهدان امین رییسی، نجیب رییسی و داوود بهرامزهی سه تن از بازداشت شدگان نصیر آباد را بدون اعلام قبلی به دادگاه انقلاب زاهدان بردند.

بنا به گفته یکی از خویشاوندان این بازداشت شدگان، دادگاه غیر علنی بوده و متهمان از حق داشتن وکیل محروم بوده اند اما با این وجود اتهامات وارد شده را رد کرده و زیر فشار شکنجه عنوان کرده اند.

مسئولان امنیتی و انتظامی پیشتر در اظهارات رسانه ای متهمان این پرونده را 9 تا 12 نفر اعلام کرده اند و تا کنون معلوم نیست چرا و به چه دلیل فقط برای این سه نفر دادگاه تشکیل شده و اتهامات وارده مشخصا چه اتهاماتی هستند.

چهارهم دی ماه 93 بس از آنکه یک معلم سیستانی و یک بسیجی بومی توسط افراد ناشناس در نزدیکی روستای نصیر آباد ترور شدند 33 نفراز جوانان نصیراباد پس از چند روز در یورش ماموران وزارت اطلاعات نیروی انتظامی و سپاه، بازداشت شدند که 12 نفر از این بازداشت شده ها همچنان در حبس بوده و متهم به 90 درصد از اقدامات انفجاری و نا امنی های استان سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر شدند امری که توسط خانواده بازداشت شدگان با بیان تناقضات موجود در این اتهامات در ده ها نامه به مسئولان امنیتی و نهادهای بین المللی رد شد.

خانواده این بازداشت شدگان با تاکید بر بی گناهی آنها همچنین خواستار برگزاری دادگاه علنی و عادلانه و رسیدگی به صورت شفاف به پرونده عزیزانشان شده اند.