کوهنورد کرمانشاهی قطع نخاعی در انتظار حمایت

Mensur-Shah-Weysi-300x191“منصور شاه ویسی” کوهنورد کرمانشاهی قطع‌نخاعی، در انتظار حمایت مسئولین در خانه‌ی خود همچنان بستری است.
“منصور شاه ویسی” کوهنورد قطع نخاعی کرمانشاهی
به گزارش ماف نیوز، منصور شاه ویسی که سابقه‌ی ۱۰ سال کوهنوردی داشته و یکی از کوهنوردان پرآوازه‌ی کرمانشاهی بود، بعد از مسابقات کشوری در سال ۱۳۸۱، که در دماوند برگزار شد در حوالی همدان با سبقت غیرمجاز یک دستگاه اتوبوس و سقوط به داخل پرتگاه دچار مشکل نخاعی شد و از آن زمان تاکنون، اکنون در خانه بروی تختی که پنجره‌ی مقابل او به کوههای طاقبستان و فرخشاد باز می‌شود، بستری است.

منصور شاه ویسی در گفت‌و‌گو با ماف نیوز، با بیان اینکه کوهنوردی با فطرت انسان تطابق کامل دارد، افزود: لازم است هر انسانی در هفته‌، حداقل یکبار به کوه برود چرا که کوهنوردی روحیه‌ی انسان را خوب و منسجم می‌کند و علاوه بر این باعث می‌شود متابولیسم، گردش خون و تنفس به بهترین شیوه‌ی ممکن انجام گیرد.

شاه ویسی کوهنوردی را ورزشی مظلوم خواند و خاطرنشان کرد: اکثر ورزشها در کشور ما درآمدزا هستند و اگر برای ورزشکاری اتفاقی بیافتد می‌تواند از عهده‌ی هزینه‌های عمل جرایی بر‌آید اما درکوهنوردی درآمد بسیار ناچیز است و تنها چیزی که کوهنورد را به کوهپیمایی تشویق می‌کند، عشق به طبیعت و منظره‌ی زیبای کوه است.

شاه ویسی آنگاه به مشکلات بیمه‌ی ورزشی اشاره کرد و افزود: عدم پرداخت بموقع بیمه و کم بودن مبلغ آن باعث گردیده با استقبال کمتر ورزشکاران روبرو شود و به همین دلیل هیچ بیمه‌ای نمی‌تواند آینده‌ای را برای ورزشکاران تضمین کند.

وی در پایان درخصوص همکاری ادارات و نهادهای استان در جهت کمک رسانی به خود گفت: مدت زمانی طولانی است که شورای شهر می‌خواهد مکان یابی نماید و مغازه‌ای را در اختیار من برای امرار معاش خانواده قرار دهد که متأسفانه هنوز اقدامی انجام نداده‌اند لذا از آنها می‌خواهم هر چه سریعتر اقدام لازم را انجام دهند.