بوکان/ قربانیان حادثه اسیدپاشی بر برگزاری تجمع اعتراضی تاکید می‌کنند

28195پس از حادثه اسیدپاشی در بوکان، فعالان حقوق زنان و خانواده قربانیان درصدد برگزاری تجمعی اعتراضی می‌باشند و همزمان نهادهای امنیتی درصدد به انحراف کشاندن این تجمع می‌باشند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شماری از فعالان حقوق زنان طی فراخوانی از همه زنان، فعالان مدنی و شهروندان بوکانی خواسته‌اند که به منظور محکوم کردن حادثه اسیدپاشی در بوکان و گسترش پدیده خشونت علیه زنان، در تجمع اعتراضی شرکت کنند.

خبرنگار کُردپا در بوکان به نقل از چند شهروند بوکانی اعلام کرد: براساس این فراخوان مقرر گردیده عصر امروز پنج‌شنبه بیست و پنجم تیرماه ساعت ١٩ به وقت تهران در مقابل فرمانداری بوکان تجمع اعتراضی برگزار شود.

این شهروندان افزودند: شهروندان از راه‌های مختلف یکدیگر را جهت شرکت در تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری مطلع نموده‌اند.

از دیگر سو، یک منبع مطلع به آژانس کُردپا اعلام کرد: نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران به “دور از هرگونه اصول اخلاقی” اقدام به نصب پارچه نوشته‌ای در شهر بوکان به نقل از خانواده قربانیان حادثه اسیدپاشی کرده‌اند.

در این پارچه نوشته آمده است: خانواده قربانیان اسیدپاشی از نهادهای مرتبط بوکان جهت شناسایی و بازداشت عاملین اسیدپاشی تقدیر و تشکر نمودند.

آژانس کُردپا جهت صحت این خبر با خانواده یکی از قربانیان تماس گرفته که آنها از این اقدام نهادهای امنیتی اظهار بی‌اطلاعی و مضمون این پارچه نوشته را تکذیب کردند.

دو تن از اعضای این خانواده براین باور بودند که این اقدام نهادهای مرتبط حکومتی برای به انحراف کشاندن برگزاری تجمع اعتراضی امروز می‌باشد.

شامگاه سه‌شنبه بیست و سوم تیرماه، چهار زن کُرد اهل بوکان مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفتند و در نتیجه آن به شدت مجروح شدند.

یکی از قربانیان اسیدپاشی سوسنه اسماعیل‌نژاد دانشجوی رشته عمران و از مسئولان کتابخانه “مانگ” بوده که علی اسماعیل‌نژاد فعال سیاسی و برادر سوسنه طی گفتگویی با آژانس کُردپا اعلام کرد: نهادهای امنیتی در پشت این حوادث قرار دارند.