درخواست يك زنداني سياسي از مراجع قضايي

b733bb99c3fbcf2996843c5cb1dcaff2_Lيك زنداني سياسي: پس از مرگ همسر و دخترم، براي نجات خود و پسرم كمك كنيد..
آژانس خبري موكريان
روز چهارشنبه ٢٤تيرماه ١٣٩٤ محمد امين آگوشي، زنداني سياسي اهل پيرانشهر طي تماس تلفني با گزارشگر موكريان ضمن اعتراض به محكوميت خود مبني بر ١٠ سال حبس به همراه تبعيد و مشكلات و سختي هايي كه در اثر سپري كردن هفت سال زندان در زندان هاي اروميه و زاهدان تحمل كرده است، خواستار رسيدگي به وضعيت جسمي و رواني خود شد.

آگوشي كه به تازگي براي تشييع جنازه ي دختر ٢٢ ساله اش “كاني آگوشي” به مرخصي آمده است، به موكريان ميگويد: در پي حكمي كه شعبه ٢ دادگاه نظامي اروميه براي من صادر كرد زندگي خانوادگي ام متلاشي شد پارسال همسرم بر اثر سكته مغزي به كما رفت و پس از يك ماه فوت كرد و امسال دخترم كه دانشجوي سال آخر كارشناسي بود بر اثر تنهايي و فشارهاي رواني ناشي از مرگ مادر و زنداني بودن و عدم حضور پدر، دو هفته پيش اقدام به خودكشي كرد.
اين معلم بازنشسته پيرانشهري دليل درخواستش را براي مداوا اينگونه مطرح مي كند: خانواده ام متلاشي شد و هم اكنون فشار زيادي را به لحاظ رواني تحمل ميكنم علاوه بر اين مبتلا به كم خوني شديد (تالاسمي) ميباشم و نياز فوري به پيگيري هاي پزشكي و درمان دارم.
اين زنداني سياسي ٥٦ ساله در خاتمه مي افزايد: هم اكنون پسرم بر اثر بيكاري و فشار ناشي از مشكلات خانوادگي بويژه از دست دادن مادر و خواهرش دچار افسردگي شده و نياز به نگهداري و مراقبت ويژه دارد، تقاضايم از مراجع قضايي اين است كمك كنند تا پسرم را همچون همسر و دخترم از دست نداده ام برايم امكاني فراهم شود پسرم را از اين وضعيت بحراني نجات دهم.
به گزارش موكريان اين معلم زندانی سه هفته پس از تبعيد به زندان زاهدان و در آستانه سفر دبیر کل سازمان ملل متحد به ایران در تاريخ ٢٥ مردادماه ٩١ طي نامه اي از “بان كي مون” مي خواهد شرايط آزادي وي را فراهم كند. آگوشي در توصيف وضعيت خود مي نويسد:
“در سن ٥٣ سالگي علاوه بر ناراحتی مزمن اعصاب، کمردرد و شکم درد شدید دارم در بند ٧ زندان زاهدان در بین مجرمان خشن و عمومی با کمبود امکانات بهداشتی و دارویی تحمل حبس می نمایم خانواده ام از بابت تبعید من در فشار روحی قرار دارند و هزینه آمدن به ملاقات مرا ندارند”.
بر پايه گزارش موكريان، محمدامين آگوشي سال ٨٦ به همراه احمد پولادخاني اهل پيرانشهر و ايرج محمدي اهل مياندوآب بازداشت ميشوند كه پس از تحمل ٧ ماه و ٢٠ روز انفرادي در حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب استان آذربايجان غربي با قيد وثيقه آزاد ميشوند و پس از يكسال و با صدور حكم اعدام به اتهام محاربه و نفي بلد از طريق جاسوسي براي حكومت اقليم كردستان توسط شعبه ١ دادگاه نظامي اروميه دوباره روانه زندان اروميه ميشوند.
پس از اعتراض به حكم صادره، ديوان عالي كشور حكم صادره را نقض و به شعبه هم عرض در استان ارجاع مي دهد كه شعبه دوم دادگاه نظامي حكم اين سه را به ١٠ سال زندان همراه با تبعيد به زندان زاهدان تقليل مي دهد.
احمد پولادخاني زمانيكه با قيد وثيقه بيرون از زندان بوده به خارج از كشور فرار مي كند ولي هم اكنون بر اساس حكم نهايي ايرج محمدي به همراه محمدامين آگوشي بايستي ٣ سال باقيمانده دوران محكوميت خود را در زندان زاهدان سپري كنند.