بیش از 37 هزار بی سواد مطلق در سیستان و بلوچستان

a9b9add5bcfb016b8b41446ea451af04_Lمدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان وباوچستان دردیداری بمناسبت اولین روزهای انتصاب مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان گفت:حدود ۳۷ هزار بیسواد مطلق وجود دارد
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایسنا، علیرضا نخعی در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ضمن تبریک انتصاب بجا و شایسته ایشان، از آمادگی همه جانبه آموزش و پرورش استان به منظور انجام برنامه های مشترک بین کمیته امداد و آموزش و پرورش خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زحمات و تلاش های کارکنان کمیته امداد را ستودنی دانست و گفت: در استان حدود ۳۷ هزار بیسواد مطلق وجود دارد که با همکاری کمیته امداد می توان در جهت با سواد کردن آنها تلاش نمود.
نخعی اظهار داشت: بخش عمده ای از آمار کودکان بازمانده از تحصیل در اثر فقر و عقب ماندگی مالی خانواده ها از تحصیل محروم شده اند.

وی هنر مدیران مدارس را در برخی موارد شناخت و کمک به خانواده های نیازمند دانست و ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های مهم آموزش و پرورش باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان است که می تواند با ظرفیت موجود در نهاد مردمی کمیته امداد طرحی موفق و رو به پیشرفت باشد.
در این دیدار رضا اصلی شهرکی مدیرکل کمیته امداد استان نیز از تحت پوشش قرار دادن ۱۱ درصد جمعیت استان در این نهاد خبر داد و گفت: متاسفانه بیشترین ضریب محرومیت در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

شهرکی افزود: کمیته امداد افتخار نوکری مردم شریف را برعهده دارد، نه مدیریت یا ریاست را.
وی آموزش و پرورش را دستگاهی وزین و متین دانست و ادامه داد: اگر آموزش و پرورش تقویت شود شرایط عمومی کشور و آینده این سرزمین تضمین خواهد شد.