مناطق مرزی کُردستان بار دیگر مهندسی نظامی می‌شوند

28452نیروهای مسلح حکومت اسلامی ایران در قالب طرح مبارزه با مواد مخدر درصدد انسداد خلاء مرزی در مناطق جنوبی استان آذربایجان‌غربی می‌باشد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در شهرستان پیرانشهر و سردشت با ایجاد برجک و پاسگاه‌های عملیاتی عملاً ٢٥ کیلومتر از این مناطق به منطقه حائل امنیتی مبدل می‌شوند.

خلاء مرزی یادشده آنچنان که از زبان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی عنوان گردیده جهت “مبارزه با پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی” است.

گزارشات تأییدشده که در اختیار آژانس کُردپا می‌باشند نشان می‌دهد که اعضای سپاه پاسداران در سردشت خود به “تجارت و ترانزیت مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه” اقدام می‌کنند.

اظهار نظر ناصر اصلانی در همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دارای این امر جدید است که انسداد مرزها به وسیله‌ی خلاء امنیتی ایجاد می‌شود و عملاً این بخش بزرگی از مناطق پیرانشهر و سردشت در حوزه‌ی عملیاتی نیروهای مسلح قرار خواهند گرفت.

بنابه گزارشات رسیده به آژانس کُردپا طرح مزبور از سوی نیروی زمینی سپاه پاسداران اجرایی و احداث جاده، ایجاد برجک نظامی، نصب وسایل الکترونیک و نوسازی پادگان‌های نظامی متروکه را شامل می‌شود.
28451در هفته‌های اخیر بسیاری از مقامات امنیتی و نظامی از مناطق‌مرزی کردستان بازدید کردەاند
در روزهای اخیر نیز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور با هیلیکوپتر از برخی نقاط صفر مرزی پیرانشهر و اشنویه بازدید کرد.

انسداد خلا مرزی در حالی توسط مقامات نظامی ـ امنیتی اعلام می‌شود که بارها مقامات بلندپایه‌ی حکومتی از “امنیت پایدار کُردستان و اشرافیت مرزها” سخن به میان آورده‌اند.

همچنین دیگر خبرنگاران کُردپا در استان آذربایجان‌غربی از طرح مشابهی در شهرهای اشنویه، خوی، سلماس و ارومیه خبر دادند که بیش از ١٥٠ کیلومتر از این مرزها را دربر می‌گیرد.

پیشتر معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرگزاری نیمه‌رسمی سپاه تعداد نقاط موقت عملیاتی در استان‌های آذربایجان غربی و کُردستان و کرمانشاه را ٥٠٠ نقطه اعلام کرده بود.

در ماه‌های اخیر پیشمرگه‌های احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران در مناطق مرزی اشنویه، ثلاث باباجانی، مریوان، پیرانشهر، بانه و سردشت دست به تحرکات نظامی زده که بنابه گفته‌ی رهبران این احزاب؛ “نوعی فعالیت مسلحانه” در مناطق مرزی کُردستان ایران می‌باشد.

هم‌اکنون حزب دمکرات کردستان ایران در برخی مناطق یادشده اقدام به ایجاد مقرات ثابت کرده است.