تصمیم شهرداری سنندج، خشم دستفروشان را درپی داشت

28837ده‌ها دستفروش سنندجی که مایحتاج زندگی روزمره‌ی آنها با کاسبی سیار تأمین می‌شود در واکنش به کاهش ساعت کار دست به اعتراض زدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شهرداری سنندج در دو روز گذشته از طریق عوامل خود در ستاد سد معبر دستفروشان پیاده‌روها را مطلع کرده که از این پس ساعت فروش سیار کاهش خواهد یافت.
دستورالعمل شهرداری با اعتراض دستفروشان مواجه شده و امروز ٢٨ مهرماه بیش از ٣٠٠ نفر از دستفروشانی که روزانه در اماکن عمومی سنندج مشغول خرید و فروش اجناس ارزان قیمت هستند در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

خبرنگار کُردپا گزارش داد که دستفروشان خشمگین به جدول ساعات کار در خیابان و پیاده‌روهای سنندج معترض‌اند و چنین دستوری را خلاف طبیعت کاری خود قلمداد می‌کنند.

طبق دستورالعمل جدید، خرده‌فروشان سیارطی شبانه‌روز تنها ٢ ساعت حق پهن کردن اجناس را خواهند داشت.

گزارش ارسالی حاکیست، تأمین هزینه‌های معیشتی این قشر فرودست حاشیه‌ی شهر سنندج با مشکل جدی روبرو می‌شود.

اعتراض دستفروشان چند روز پس از همایش امر به معروف و نهی از منکر واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد که در آن نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان سنندج از شهرداری و نیروی انتظامی برای عدم سازماندهی دستفروشان “گلایه” کرده بود.

بیژن کاظمی گفته بود که این کار (محدودیت دستفروشان)برای حفظ آبروی بازار بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

طی چند سال اخیر و متعاقب بحران اقتصادی در ایران، پدیده‌ی دستفروشی به دلیل نبود اشتغال، رشد چند برابری یافته که در کُردستان به دلیل نبود سرمایه‌گذاری و سیاست حمایتی دولت وضعیت بغرنج‌تری به خود گرفته است.